Onsdag är en toppendag...
...Så svårt att kliva upp på morgonen just nu..vill ligga och dra mig länge och bara ligga där hela dagen och bli omfamnad av min älskling. Bara han och jag... så vaknar man av 2 glada barn och klockan är på tok för mycket..igen! Det är bara upp och ge barnen nåt att äta, göra sig klar och sticka på jobbet. Stressigaste momentet på hela dagen. Det ska vara lucialotteri på dagis, så jag har köpt lite smått och gott och lagt till priskorgarna idag och imorgon ska jag lämna in lotteriringarna...skönt att detta är över för detta år. Så sjukt svårt att hitta nån som vill köpa lotter så vad händer? Jo vi får köpa massor själva. Dom kostar 5 kr/st och ja vi har nog handlat lotter för 200 kr. Det innebär att vi har köpt ca 40 lotter, det vore juh bra mycket enklare att bara ge dagis 50-100 kr per avdelning så dom kan hitta på saker med barnen, istället för att samla ihop pengar genom att sälja lotter. Fast det är förstås mysigt också, Lucia alltså. Man får chans att umgås med sina barn extra mycket och så sjunger dom och man pysslar och fikar. Och visst har man 40 lotter så kan man vinna mycket.. ;-)  

Idag på jobbet har jag haft världens mysigaste dag. En sån här riktig dag då inget går särskilt mycket fel. Man bara älskar att jobba och allt flyter och alla är glada och ja allt är helt enkelt kanon. Man står och snackar lite tjejsnack och har så skojj. Sedan tog jag lunch med Alx, egentligen tänkte jag att vi skulle hem och äta men så hade köttfärsen vi skulle äta blivit dålig. Knepigt med tanke på att bäst före datum var 6/12...men men...vi stack och åt lite sliskmat istället då. Hittade lite Julklappar på jobbet också. Inte många kvar men ett par stycken... =)

Imorgon jobbar jag 12-18..ska bli skönt att kunna ta det lugnt innan man far och jobbar. Och på Fredag så ska jag förmodligen TRÄNA...Weeiii...ska bli superskojj och efter det blir det shoppingrunda med Hanna på stan och en fika. Måste hitta nåt att ha på mig till på Lördag. Vi ska vara barnledig och åka på Södra Berget med MM och kolla på Wallmans Salonger. Ska bli så kul så...! =)

Nepp nu är det Adrians tur att sova...!! Tindra ligger redan och försöker somna.

Kram Kram

image4



Publicerad: klockan 19:21:57.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0