Jehovas besök.
Oj oj oj vad less jag faktiskt är på dessa Jehovas knackare... varför kan dom inte bara tro att människor som vill vara med kanske kontaktar dom själva? Måste dom värva folk?? Jag har inget emot att människor som tror på sånt där är med i Jehovas Vittnen men snälla sluta knacka på min dörr!

Hade nästan en fight med en Jehovas uppe hos svärmor...hon var ivrig. Förklarade att Gud i direkt nedstigande led är far till Jesus och att han gjorde en inseminition på Maria. Varpå jag kontrar, ironiskt, "Det finns inga bevis, det finns inget faderskapstest till exempel. Ja många av er vet säkert hur påträngande vissa kan vara?!

Kanske jag ska skapa mitt eget Harmageddon (guds krig som ska stoppa alla andras krig, som det så fint uttrycks) emot dom? Nej den energin lägger jag inte ner...men nästa gång kanske...


Publicerad: klockan 11:23:37.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 12:28:47.
Postat av: Linda
Jo jag förstår det.. :) Idag och ikväll händer inte mycket. Första fikat ute i solen har nyss hänt. Mycket mysigt! Nu blir det datorn och göra dom sista uppgifterna! själv då? Ha en jättebra dag!
Postad: klockan 13:49:20.
Postat av: DivinaVictoria
Förstår dig. Retar mig också på dessa virrskallar. De är totalt avskärmade från verkligheten och saknar kritiskt och logiskt tänkande. Skrämmande faktiskt.
Postad: klockan 15:45:55.
Postat av: Jannice
Håller med dig! Vi brukar låtsas som att vi inte är hemma när dom ringer på =)
Postad: klockan 01:45:09.
Postat av: Fashionstia
Dom är väl bättre än alla kriminella? Har ni pratat med Jehovas vittnen nån gång?
Postad: klockan 07:35:15.
Postat av: A
Min man har pluggat till gymnasielärare i bl a religion. Han är absolut inte religiös men tycker det är väldigt kul att diskutera och ifrågasätta.
När Jehovas kom på besök så i höstas så ställde han en hel del frågor som de inte hade svar på - då. Men det ledde ju till att de tyckte det var skitkul att någon överhuvudtaget pratade med dem, och de återvände till oss tre gånger till med olika svar och broschyrer.
Till slut var Mannen tvungen att säga åt de att vi inte var ett dugg intresserade och INTE ville bli "värvade". :D
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0