Barndomsjulen.

Jag satt och funderade över "måsten" som ska finnas på julen... sånt som följt med från barndomen. Som dessa exempel...

* Jag blir förvånad varje gång det inte finns ägg på julbordet, för det är jag van och uppvuxen med.
* Aladdin, After Eight och Mandariner ska finnas tillgängligt likaså Is-choklad och Knäck.
* I julstrumpan som man kikar i på morgonen finns det en bok/tidning och lite godis
* Tomten kommer på kvällen och ingen går och "köper tidningen" det ska inte märkas vem som är tomte.
* Kalle Anka måste ALLA se...likaså kan du vissla Johanna. ;-)
* Tomten ska alltid ha en skål gröt utanför dörren.

Julen ska vara spännande, mysig och fylld av förväntan. Det behöver inte vara många klappar, inte dyra, kanske inga alls men det ska vara en speciell dag. En dag som endast kommer en gång om året ska kännas annorlunda!

Har ni några särskilda "måsten" på jul?!



Publicerad: klockan 17:49:38.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 21:29:34.
Postat av: Mariah N
julsånger som Nu tändas tusen juleljus,Kalle Anka,klappar och Tomte-
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0