Min första panikattack
kom när jag och min vän flyttat ner till Stockholm. Vi ville testa nåt nytt, så vi hyrde bostad i andra hand i Solna. Det var en 3:a, inte särskilt fin och fräsch med tanke på dom 7500 kr vi betalade i månaden för den. Vi fick hjälp av min väns föräldrar med möblerna.

En dag mådde jag inte så bra, förkyld låg jag hemma med ångest som aldrig förr. Allt kändes svartare än svart, jag kände mig så ensam och isolerad. Så kom hjärtklappningen, jag fick tungt att andas och helt plötsligt hade jag ingen känsel i ena armen. Paniken vällde upp, jag ville därifrån, ut ur mig själv, jag kände mig fången i min egna kropp övertygad om att jag nu kommer att dö. Är det såhär den känns? Döden..?
Jag gråter och är rädd..

Min vän som jag bodde tillsammans med såg ingen utväg och ringer ambulans..snart ligger jag på en brits på väg in till Karolinska. Får träffa en syrlig doktor som inte hittar några fel. Undrar om jag vågar gå att jobba igen, "klart du kan jobba" får jag till svar, "ingen har dött av en förkylning".

Jag hade åkt ambulans in pga en förkylning...vad jag skämdes!


Senare fick jag veta att detta var min första panikångestattack.

Publicerad: klockan 14:39:49.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0