Att vända det negativa till nåt positivt!

Efter Bamsegympan idag på vägen hem i bilen så kom jag på en väldigt rolig idé, jag skulle vara sjukt positiv till allt! Sagt och gjort, där satt jag i bilen, överpositiv, med en maken vid min sida som skrattade åt hur knäpp hans fru blivit och två barn i baksätet som förundrades över vad det är med mamma!? Ja nu låter det som att jag aldrig är positiv och så är inte fallet, men nu överdrev jag positivitet i all den kraft jag kunde. Och kul hade vi. =) Adrian skrattade gott åt mig när han halvt grinande bad mig hjälpa honom ta av skorna, för han orkade minsann inte.

Och mitt svar var: "Självklart min lille gubbe, jag älskar att hjälpa dig av med skorna, jag tycker bara det är sååå kul!"

Ja vi hade såklart fler exempel, men det känns inte lika skojj att skriva dom så därför har jag istället kommit på att jag en gång i veckan ska ta det negativaste som hänt under den gångna veckan och skriva ner här, men jag ska skriva ner dom i en positiv mening.

Till exempel.... Idag fick jag luncha ensam då varken Martina eller Jessica eller Johanna var på jobbet....men istället hann jag med att prata med Jessica i telefonen och sedan en snabbis med Alex. Därefter fick jag min mat den godaste rätten av dom alla, bränd pyttipanna, och det slank snabbt ner i magen. Min underhållning bestod av en massa pensionärer som spelade bowling och "high fivade" varandra...visst ni att pensionärer high fivar?! Det hade jag inte en aning om men se vad man kan lära sig ensam på en 45-minuters lunch! Amazing....



Publicerad: klockan 20:55:56.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0