Knäppa kunder?
Alltså vilket jobb man än har så träffar man alltid på en del människor som har helt andra synvinklar än mängfalden. En, två och till och med tre sånna kunder lyckades jag pricka in idag. Hur gör jag? Är jag en av dom som är knäpp rent utav? Men så tar jag mig samman och funderar på dom som jag mött idag...och NEJ, visst jag må vara knäpp, men INTE så knäpp.

Tex: En kund kommer in och vill lämna tillbaka en jacka han köpt för 2000 kr, han köpte den för en månad sedan och den är använd så mycket att den är smutsig på ärmar och längst ner på jackan. I kardborrbanden har det fastnat massa skräp och dragaren som sitter på dragkedjan är nästintill söndernött.. varför vill han då lämna igen denna jacka? Jo för att den är för stor.... Och det kommer han på efter att ha använt jackan i en månadstid! Är det konstigt att vi inte tog tillbaka den då? Arg som ett bi störtade han ut ifrån affären med ett muttrande "Kunden har alltid rätt" ... Men kanske inte alltid ändå, eller vad tycker ni?

Dagens RIS: Kastar jag på den arge mannen som inte för sitt liv kunde förstå varför man inte kan reklamera en smutsig, använd jacka när den är för stor?!

Dagens ROS: Går till mina första kunder för dagen, vilka underbara människor! Dom var supernöjda och glada och tacksamma över den hjälp jag gett dom när dom gick därifrån. Senare på eftermiddagen var dom tillbaka... Det gillar vi!




Publicerad: klockan 20:17:25.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 20:42:31.
Postat av: Anonym
Måste testa att kommentera... =)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0