Semester från dagis?!
Läs denna Krönika. Nu vill dom införa semester i 5 veckor för dagisbarn, vilket jag kan förstå och mina barn kommer kunna ha semester. Och det tycker jag dom ska ha. Men det mest knepiga för alla föräldrar blir nog om dom inför att barn inte ska behöva vara på dagis mer än 40 timmar i veckan?! Hur gör man då som förälder om båda jobbar heltid? Tänk på alla som inte har släktingar i närheten att få hjälp av eller dom ensamstående?!  Barnen ska inte behöva vara på dagis mer än nödvändigt, så långt kan jag hålla med. Men hur populär blir man som förälder gentemot arbetsgivarna när man ständigt måste be om att få gå tidigare?

Tur att jag jobbar 75% än...annars hade vi nog aldrig lyckats få ihop dagarna. =) Nu jobbar jag dessutom alltid till senast 16.00...inge kunde vara gladare än jag över mitt nya schema!! =)

Vad tycker ni?


Tindras favoritreklam just nu...hon tycker den är superkul!

Publicerad: klockan 20:39:42.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0