Bake a cake?
Jag är så sugen på att baka lite här hemma. Tänk vad gott med nybakta bullar med vaniljfyllning och kärleksmums!! Jag vill verkligen men jag vet inte om jag verkligen orkar ta itu med det idag?

Idag har vi varit på möte på banken och Alex pappa och Ingrid har varit här en sväng. Dom skulle vidare ner emot Stockholm och kommer inte hem förrän till helgen. Vi ska kanske till deras stuga på Fredag och hälsa på. Spännande, vi har varit tillsammans i 6½ år och jag har aldrig varit där tidigare. Det har bara liksom aldrig blivit av, så nu är det väl på tiden. ;-) Så det blir en liten miniweekend innan allvaret börjar igen. På tisdag börjar Alex jobba igen.

Nu är det dags att fika lite känner jag.. Pyret är hungrig.. ;-)

Publicerad: klockan 20:20:01.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 20:36:02.
Postat av: Johanna S (Helenas lillasyster)
Hej! Jag kan ju lika gärna svara på din blogg! :-) Ja, det är bra med mig. Läste nu att du och din kille har varit ihop i 6½ år...Henke och jag har varit ihop i 6½ år i november. ;-) Vi har villa, volvo och vovve, men inga barn än så länge. Har börjat tänka på det mer och mer nu och man blir ju inte yngre direkt... ehrm.

GRATTIS till lilla pyret i magen. Superskoj ju!
Postad: klockan 21:57:05.
Postat av: Amanda
Det finns här alldeles åvanför mig!! :)
Postad: klockan 08:39:38.
Postat av: Lina
Hej vännen!



Haha, frågade mamma om receptet nu, men hon hade bakat med en sån där färdig mjölmix, tillsatte jäst och vatten. Hihi! Hon tror den hette "Grekiskt bröd" eller nått liknande. :) Riktigt gott bröd blev det iaf! Kram! <3
Postad: klockan 10:05:27.
Postat av: Helenas Hem
Sigrid är ett jättefint namn ju! :)



Ja det är gott med nybakta bullar, men det får bli någon annan dag som det blir baka av!



Kram

/Helena

Postad: klockan 10:24:50.
Postat av: Amanda
Jag bakade ju blåbärspaj ju ;)



Vi vet faktiskt inte.. Vi ska väl försöka ta oss neråt landet åtminstonde tills i vår.. :)
Postad: klockan 12:17:43.
Postat av: Amanda
Det var grymt gott!! :)



Ja, vi måste ju ta en fika eller nåt! Hur ser dagarna ut för dig nuför tiden?:)
Postad: klockan 19:47:42.
Postat av: Amanda
Du borde göra praktik med mig ju! :)



Jag jobbar helt galet mycket. Lugnaste veckan någonsin nu :)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0