Tisdag och veckobyte.

Vi är hemma, eller vi kom hem sent i söndags och jag var helt slut då. Ingen ork till att blogga. Det första vi gjorde på söndag kväll då vi kom hem var att ta rätt på en massa kattbajs. Dom hade varit så gulliga och lagt 6! högar bajs i vårt sovrum..och inte var det kattungarna heller utan dom stora katterna som gjort det. Så vi fick ställa oss och storstäda klockan 23 på kvällen. Gissa om vi var trötta och slut i huvudet!?

Sedan på måndag morgon var det bara att kliva upp klockan 7.20 och väcka hela familjen, som inte alls ville vara med på noterna. Jag fick kämpa för att få upp dom.. men till slut kom vi iväg och hann i tid till vårt Ultraljud efter att ha snabbt lämnat barnen hos sin morfar. Ultraljudet gick superbra! Allt såg fint ut och både jag och Alex var helt trollbunden av det lilla pyret i magen. Fantastiskt att se dom därinne. Och vilken lättnad att allt såg så bra ut. Vi fick inte veta om det var en flicka eller pojke så nu funderar vi på om vi ska boka ett könsul eller om vi ska vänta tills den dagen den vill titta ut. Jag är så fruktansvärt nyfiken bara så jag vet inte om jag kan hålla mig. =)

Idag har jag hunnit med en del oxå, var iväg på affären och handlade lite som behövdes till middagen. Sedan lagade jag tacogratäng med Guacamole och Sallad..otroligt gott. Därefter satte jag igång med städandet av nedervåningen, ni skulle bara veta hur stökigt det blir av 5 små kattungar. =) Men nu är här rent och fint. Jag har oxå hunnit med att färga utväxten på mitt hår och tagit en dusch. Barnen ligger i sängen och har haft första dagen på dagis efter semestern. Jag sitter nu och väntar på att Alex ska komma hem från sin första arbetsdag efter semestern. Det blir en skön kväll framför tvn med lite glass. Jag börjar känna av ryggen mer och mer nu så städandet gjorde sitt.

Fick idag reda på att en dagisfröken på barnens dagis ska ha ungefär samtidigt som oss. Det var roligt att höra så jag blev kvar nästan en halvtimma extra på dagis och pratade med henne om allt som har med graviditeten att göra. =)

Här kommer bilder från UL på vårat lilla pyre!!


Världens finaste bebis... ;-)



Publicerad: klockan 20:32:12.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 21:28:07.
Postat av: Sandra
Nej det fick vi inte :( Vill också åka och kolla men då ska vi först till Sthlm sen betala mins 700:- för att få göra ett UL. Känns lite onödigt med pengar när man endå kommer få reda på det tids nog ;) Är också jätte nyfiken :P



Vilket BF fick du nu då? (:

Jätte fin bild fick ni :D

Själv har man inte hunnit scana in bilden en :( Men funderar på att t akort med mobilen så länge och kanske sätta upp (:
Postad: klockan 21:49:37.
Postat av: Maria
Åh, vad roligt med ultraljud!

Vilken fin liten bild.



Kram Kram
Postad: klockan 22:59:35.
Postat av: Hanna - mamma till ♥Neo♥
vilken mysig blogg! älskar designen!! ^^ och va mysigt med en bebis i magen... =)



kram kram
Postad: klockan 07:39:25.
Postat av: Maria
Postad: klockan 08:47:59.
Postat av: Lina
Åh va härligt vännen! Jättefint kort!!! <3 Jag har mammakläder du kan låna av mig om du vill, kom gärna förbi på en kaffe i veckan! Kram kram!
Postad: klockan 09:03:41.
Postat av: Amanda
Jag BEHÖVER receptet på tacogratängen !!! :)
Postad: klockan 10:26:40.
Postat av: Emily
åååh lilla fina bebbelutten dåååå!



vad roligt att hon ska ha samtidigt, då kan man verkligen prata om vad man går igenom helatiden :)



Haha jaa du måste köpa tidningen, engla var så stolt som abra den över bilderna, haha.



kramar
Postad: klockan 11:25:22.
Postat av: Sandra
Jag vart bara flyttad en dag. till den 6/1 :D

Men igentligen var mitt BF 31/12 det hade min BM skerivit till UL iaf.. Så igentligen 6 dagar men efter som hon sa 5/1 till mig så känner jag det som 1 dag bara :D SKönt det.. ^^
Postad: klockan 19:00:40.
Postat av: fanny
tog bara en titt förbi och var tvungen att säga ohh va tydligt man kunde se :-) grattis till bebben!
Postad: klockan 19:26:03.
Postat av: Anonym
tackar :-)
Postad: klockan 19:26:17.
Postat av: fanny
tackar :-)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0