Onsdag idag och jag har Torsdag.
Gick och funderade då jag gick emot dagis för att ge Adrian insulin varför ingen dragit ut soptunnan? Jag fattade inte.. men på hemvägen insåg jag att det "bara" är onsdag idag inte Torsdag.

Igår kväll avbokade Alex min Glukosbelastning på MVC, jag var rödgråten och hade ont i njuren. Ledsen pga att det inte funkar som vi vill med Adrian och dagis. Och inte blir det bättre av att jag har så ont i ryggen och måste gå bort till dagis varje dag för att ge insulin, dessutom har jag fått foglossning nu. Det gör verkligen ont!
Förmodligen eftersom bebis nu nästan är fixerad. :)

Så här sitter jag trött, höggravid och vill bara somna en stund igen..trots att jag sovit rätt bra inatt.

Jag vill ha mer julkänsla här hemma. Men jag orkar inte ta itu med det just nu. Det får vänta lite till.
Igår såg jag och barnen Superhjältejul, jag tror barnen uppskattade den. :)

Nu ska jag laga lite lunch här till Alex och mig..han kommer hem och äter idag.


Publicerad: klockan 12:35:01.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 13:48:11.
Postat av: Anne
Hej!

Vad jobbigt att det inte fungerar med dagis. Du ska inte behöva gå till dagis varje dag och ge insulin. Så länge han är på dagis är det deras ansvar att ta hand om honom. Fråga om han kan få en resurs dvs en person som tar hand om honom.. ger insulin, mäter blodsocker , ser till att han äter osv. Han är fortfarande liten och diabetes är nytt för honom. Ni ska kunna känna er trygga när han är på dagis.

Jag har också kämpat för min dotters rättigheter och till slut ordnade det sig. Egentligen är det inte klokt att behöva kämpa för något som är självklart. Det räcker att våra barn har fått diabetes. Det är tungt nog. Fortsätt att kämpa. Kom ihåg att det för det mesta handlar om människors okunskap. Styrkekramar.
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0