Have you ever?
Har ni någonsin haft en riktig ensamdag? Ni vet en sådan dag då man känner sig ensam ända in i själen, då mörkret omslutar sig runt mitt inre och tar strypgrepp? En ilande känsla längs ryggraden av obehag? Har ni haft en sån?

Jag har, jag har en just nu om jag ska vara ärlig. Mina två underbaraste barn är hemma och jag älskar dom över allt annat, nåt annat kan ni aldrig tro. Men känslan av att vara ensam är stark, att ingen förstår just hur jag känner mig, att ingen förstår att jag inombords kvävs. Jag dör och ingen räcker ut en hand för att dra upp mig ur det där svarta hålet som tar mig längre och längre ner, ner i tomheten, tystheten och ångesten. Där ingen hör mina rop på hjälp.

Det känns så iallafall. Som att man ska dö. Jag vet att så är inte fallet, alla säger det till mig. Men när väl ångesten tagit sitt grepp är det svårt att se detta självklara, det är svårt att se att det kommer bli bättre. För smärtan finns kvar, inom mig. Den gnager igenom ben och märg... och den gör ont.

Jag vill egentligen ingenting med detta, bara skriva av mig och hoppas att den ska lätta, att den ska lämna mig ifred. En dag ifred är väl inte för mycket begärt? Nu ska jag mysa med barnen och vänta ut denna storm inombords, eventuellt gråter jag en skvätt i hemlighet, när ingen ser.

Publicerad: klockan 15:52:25.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 16:58:48.
Postat av: Anonym
halo vad äter du helst när du fikar?
Postad: klockan 17:14:22.
Postat av: Amanda
jag sträcker ut min hand.. Hjälper det?

Nu har jag uppdaterat dessutom!
Postad: klockan 17:40:02.
Postat av: Isabel
usch vad hemskt det låter..
Postad: klockan 20:39:51.
Postat av: MoA
Jag vet precis vad du menar. Jag har själv varit nere på helvetets nivåer och trott att jag aldrig skulle kunna må bra igen. Blir så trött när det kommer kommentarer som: efter regn kommer sol, ryck upp dig nu eller men du som jämt är så glad och pigg. Oftast är det av personer som själva aldrig mått så himla dåligt som man själv gjort och gör ibland.



Ibland får jag med såna där dagar som du just beskrivit. Det är inte kul och man blir lite otrygg och liten.



Hoppas kvällen är lugn och fin hos er o att ditt dumma Å-anfall gått över.



Jag sträcker ut mina väldigt långa armar och drar upp dig ur eländet. Omsluter dig med världens största kram som dig trygg och helar dig lite ;*)



Kram



Postad: klockan 23:07:43.
Postat av: Kim
Heej!

Himla roligt, hos mig får du gärna ramla in när helst du vill :) Vilka mysiga bilder du hade i din header. jättefina.



Nu ska jag läsa lite och se vad du har för dig på dagarna nu för tiden :) kram kram
Postad: klockan 03:14:50.
Postat av: Micka
Jag vet hur den känslan är.

iallafall när jag får den känner jag mig hopplös och ser ingen framtid, jag kan lika gärna lägga mig ner och dö, eller så får jag känslan av att jag inte har nånting att leva för.

den känslan gillar jag inte!
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0