Dags att försöka få lite sömn..
Måste försöka hoppa på det kommande sömntåget nu... vem vet när nästa går!? ;-) 

Har suttit och läst på aftonbladet och tillsammans med Alex blivit upprörd över hur människor beter sig. Nu stod det till exempel om en mamma och styvpappa som misshandlat den 2-åriga dottern till döds. Vad är det för fel i huvudet på folk?? Jag blir så oerhört arg, ge sig på en liten människa på det där sättet, så dåligt och fegt. Även att man sen anser att man disciplinerar sitt barn? WHAT?

Läs denna dikt.... den stämmer så bra!

"Ett barn"
Ett barn som kritiseras, lär sig fördöma.
Ett barn som får stryk, lär sig slåss.
Ett barn som hånas, lär sig blyghet.
Ett barn som utsätts för ironi, får dåligt samvete.
Ett barn som får uppmuntran, lär sig förtroende.
Ett barn som möts med tolerans, lär sig tålamod.
Ett barn som får beröm, lär sig uppskatta.
Ett barn som får uppleva rent spel, lär sig rättvisa.
Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet.
Ett barn som får uppleva trygghet, lär sig tilltro.
Ett barn som blir omtyckt och älskat, lär sig känna kärlek i världen.

Nu ska jag sova..i hope! ;-)

Publicerad: klockan 22:50:56.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 22:56:19.
Postat av: Amanda
Jag kan med huvudet lågt erkänna att vi kom därifrån vi med:D
Postad: klockan 01:20:18.
Postat av: Mamma 20 år
Vilken fin dikt, stämmer verkligen!
Postad: klockan 08:08:30.
Postat av: Rebecka
sv: Ja hehe :)
Postad: klockan 09:11:05.
Postat av: ida
Jag håller med dig, jag blir så arg jag med!! Hur fan tänker folk, usch:( !!!

Fin blogg=) Hur får du till den så fint

(gått in här via länk från fl)
Postad: klockan 09:37:45.
Postat av: Amanda
Haha.. Han kom och la sig ganska på en gång.. "Nu kommer jag och lägger mig, bloggerskan.." sa han.. Jag tror att han hade läst;) Idag ska jag nog kolla lite på curling eftersom min huvudvärk håller i sig. Du då?
Postad: klockan 10:04:23.
Postat av: Karin
Stark & sann dikt..)

Sv: Tack snälla..))))
Postad: klockan 10:07:25.
Postat av: Amanda
Näe, det hoppas jag verkligen inte att jag har fått..:S Lite pli har jag ju på han i alla fall
Postad: klockan 10:28:36.
Postat av: Amanda
Det är bra det med.. ;)
Postad: klockan 11:57:28.
Postat av: Jules
Det är så fruktansvärt avskyvärt. Jag blir så arg så jag går i bitar.

Dikten - så sann!

Postad: klockan 20:37:12.
Postat av: MizthaNguyen (v.
Hejsan, titta gärna in i min blogg! finns egen musik & dansvideos & dikter. Kommentera gärna! :)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0