Dina 3 viktigaste ben!?
Ni vet väl vilka ens tre viktigaste ben är för att du och din kropp ska må bra?

Annars ska jag presentera dom här :

Nr 1 : Sömn.
Din kropp mår bättre av en mer regelbunden sömnrytm, helst ska man försöka lägga sig samma tid på kvällen, varje kväll (dispans på helgen då) och sedan ska man försöka kliva upp samma tid varje morgon oxå. Då mår din kropp som bäst.

Nr 2 : Regelbundna måltider.
Ät Frukost, Lunch, Mellanmål, Middag och kvällsfika. Gärna samma tider. Om kroppen får i sig den näring och energi den behöver så har den lättare att lindra ångest.

Nr 3: Motion.
Din kropp behöver friskluft och att få röra på sig. Om man så bara går ut och går så är motionen bra för dig och kroppen.

Dessa tre jobbar jag rätt mycket med just nu.

Min sömn: jag sover uselt, somnar sent om det inte dröjer till morgonen och sedan sover jag ytligt vilket gör att kroppen inte får den sömn den behöver. Dessutom sägs det att den bästa sömnen får man innan 24.oo, vet dock inte hur bra detta stämmer?

Min mat: Jag är urdålig på att äta rätt, skärpning! Jag åt inte frukost, inte lunch men middag. Ett mål på hela dagen, på tok för lite. Så nu försöker jag ändra mina matvanor, nyttigare och mer mål. Än så länge har jag lyckats med frukost, middag och kvällsfika. Det ska in lunch och mellanmål på dessa..det är svårare än man tror att helt plöstligt börja äta annorlunda.

Min motion: är för tillfället inte den bästa, jag har börjat gå ut och gå nu och försöker vara ute minst en gång under dagen då det är ljust så jag drar fördel av solens energi. Det är rätt tråkigt att vara ute och trava på när man varken har sällskap, barn eller hund med sig. Men om man slår igång lite musik på sin Ipod, då blir det bättre.

Och självklart så äter barnen alla mål, det är jag som inte tar mig tid att sitta ner och äta bara.


Publicerad: klockan 16:57:52.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0