Inskrivning på MVC.
Idag har jag varit på inskrivning på MVC, hela familjen följde med då vi egentligen skulle haft barnvakt men det blev inte så. Julian åkte hem redan igår och med så kort varsel kändes det dumt att försöka få tag på någon som kunde. Det gick iaf väldigt bra, jag träffade en supertrevlig barnmorska och det kändes så bra att komma dit. Mitt första delmål är avklarat. ;) Jag frågade om vi fick lyssna på hjärtat då jag varit så orolig till och från över lillen därinne, lite nojjig är man allt. Det visade sig att dom hade gjort om, dom hade fått höra att när man lyssnar på bebisen så kan den lille få en värmeökning och därför brukar dom vänta med detta. Jag fick veta att jag skulle få vänta minst 5 veckor till innan jag fick veta hur det var därinne, så hon gjorde en snabb koll på hjärtat och klämde på livmodern i alla fall. Och gissa om vi var lyckliga då vi hörde dom små hjärtslagen därinne!! Adrian och Tindra tyckte oxå det var häftigt. =) 

Lämnade även Urinprov och har redan fått en tid till läkare, vi ska se om jag kanske måste börja äta mediciner i förebyggande syfte redan nu. Så vi får väl se vad dom har för planer för att underlätta denna gång. Det är så spännande att allt äntligen kommit igång, för nu är det 1 månad lite drygt till UL. Längtas!! =) 

Annars blir det nog en lugn dag, hela familjen är trötta och slut efter helgen och veckan som varit. Alex går på semester om 3 dagar! Weeii... Och helgen v.29 åker vi på vår minisemester. Så jag hoppas denna sommar går fort! Nu vill man ha lite större mage så det syns att det är en bebis däri. 

Nej dags att kolla till kisseungarna söta och små...och sedan en sväng på affären. 
Ta hand om er!  

Publicerad: klockan 13:56:45.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 16:20:21.
Postat av: Sandra
Jag har UL den 29 juli(: Själv? Vad sa dom då? Gick det bra? (:
Postad: klockan 17:16:03.
Postat av: Cissi
Nej, vad säger du?!? Sommaren ska ju gå låångsamt och vara superlång och mysig! Vill inte ha höst eller vinter heller för den delen.



Skönt att allt gick som det ska på inskrivningen! Kramar Cissi
Postad: klockan 18:24:49.
Postat av: Annica
Skönt att allt verkar ok med den lille där inne.....men vad hände förra gången du väntade barn?

Ha en fortsatt bra kväll
Postad: klockan 22:48:52.
Postat av: Maria
Åh det är så härligt & lugnande att få höra "lilla pyrets" hjärtljud där inne i magen.

Hoppas att tiden går fort fram till ultraljudet nu!



Ta väl hand om dig!



Kram
Postad: klockan 06:20:21.
Postat av: Emma-Lisa
Oj va spännande! Ja, du får satsa på de ;D I veckan är det bara jobb - hela veckan. Ledig i morgon, annars jobbar jag tills torsdag nästa vecka.. Suck! SJälv då, ngra planer?
Postad: klockan 21:47:13.
Postat av: £lli£
Å, vad skönt att ni får vara lediga tillsammans! =)

visst längtar man till ultraljudet nu;) har en fem,sex veckor kvar ja...Ha det gott fina ni! kram! =)
Postad: klockan 08:31:32.
Postat av: Emma-Lisa
Åhh det är så gott med hembakat bröd, eller egentligen allt som är hembakat! Nej, jag läste ju tyska i 4 år så nepp, ingen franska - kan du ngt annat språk? Kram ;D
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0