Svininfluensan..
Som ni förmodligen inte undgått härjar Svininfluensan fritt i Europa nu. Det finns en del i Sverige som insjuknat, främst dom som varit ute och rest och lagom till hösten så sägs det att den ska vara här och härja fritt i vårt avlånga land.

Som Gravid kan jag inte påstå att jag känner mig lugn över detta, som mor till två barn känner jag mig ytterligare lite orolig. För tänk om det är så att ens barn har någon sjukdom man faktiskt inte känner till i detta läget, och man inte vaccinerar dom, då kan man juh riskera deras liv. Jag skriver KAN, för jag vet inte hur illa denna sjukdom beter sig. Inte mer än att man inte ska jämföra den med en vanlig influensa. Så jag vill att barnen ska få vaccineras emot detta, just to be on the safe side.

Dock är väl inte vaccinet godkänt för barn ännu?! Vad jag förstått iaf.

Och sedan var det med att vänta barn. Att vara gravid. Tydligen inte alls safe, när smittan anländer. Var tredje gravid kvinna har hamnat i respirator, väldigt väldigt illa om man frågar mig?! Man är dessutom mer känslig som Gravid för infektioner och detta gör väl inte saken bättre?! Så nu funderar jag på vaccinet, jag vill inte få denna hemska smitta eftersom det är risk både för mig och barnet, men vilka är riskerna med vaccinet? Det är juh nämligen inte heller godkänt för Gravida ännu!!

Åhh jag hoppas att det blir godkänt innan det börjar härja fritt i vårt land... isf ska vi vaccinera oss hela högen! ;-)

Publicerad: klockan 21:23:45.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 09:36:19.
Postat av: Sandra
Det var en vecka igentligen.. För min cp BM sa till mig att BF var 5 jan men i papprerna 31 dec, så igentligen 1 vecka men jag viste det ju inte så jag lier inte :P

JO det var så skönt att allt var bra, var så orolig innan efter som jag åt tabletter som läkarna sa att jag kunde men det KUNDE sätta sig på barnet, så jag slutade med dom på en gång när jag fick veta det men jagh viste ju inte om det var försent eller inte..
Postad: klockan 11:31:57.
Postat av: £lli£
JA FY!! vi har det i grannstaden ( första fallet, 2,5 mil bort =( ... ) USHA!!

Hoppas ni har det bra i regnet?! KRAMAR i massor<3
Postad: klockan 12:54:49.
Postat av: Maria
Det är obehagligt det här med svininfluensan. Var allt lite orolig nu när vi vart på semester... Här ska det också vaccineras kan jag säga!



Hoppas att allt är bra med er.



Kram Kram
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0