Denna väntan...
jag blir så arg. Arg på sjukvården. Jag tror jag exploderar snart. Så otroligt arg är jag nu!!
Dom har misskött farmor så grymt mycket, och gör det fortfarande om du frågar mig. Pratade nyss med min kusin, farmor har kramat hennes hand idag oxå. Hon kramar handen så vi vet att hon finns där, hon kramar vår hand som svar när vi frågar henne något. MEN enligt sjukvården så är det reflexer...hur kan det vara en reflex då man ber henne krama handen igen och hon gör det? Fan vad arg jag blir.

Enda från den stund hon kom in på sjukhuset så har dom behandlat henne som att hon ska dö. Från första stund, innan hon ens hade fått stroken. Hon är gammal, överviktig och har en del sjukdomar...det är allt dom ser, det är deras syn på saken. Men för oss är hon så mycket mer, för oss är hon fru/mor/mormor/farmor/gammelfarmor...för oss är hon oerhört älskad! Hon är inget slit och släng som bara ska dö, hon är en underbar, respekterad och mycket älskad människa! Hon är värd att behandlas med respekt och värdighet. Hon SKA behandlas som vilken annan patient som helst, hon är inte död, hon andas själv och ändå behandlas hon som om hon redan är död.

Jag har god lust att stämma sjukvården...big time! En sköterska sa till oss att man kan klara sig utan vätska och mat i kroppen i 50 dagar! Hahahaha...vilket skämt, jag har hört 1 Vecka....

Spelar ingen roll att man inte kan göra så mycket, varje individ ska behandlas med integritet och omvårdnad, varje dag i sitt liv!

Publicerad: klockan 14:53:21.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0