Diagnos Okänd..
Jag har precis suttit här och kollat på Diagnos Okänd på kanal 3. Och det handlade om en kvinna som hade stora problem med blåsor i munnen och trötthet osv. Hon hade besökt 6 läkare! Ingen kunde ställa en diagnos, i detta program kunde dom till slut säga att hennes diagnos är Hepatit C och den har orsakat en hudsjukdom.

Jag tycker det är skrämmande att man som läkare inte tar sig tid och utreder sina patienter. Man tar dom inte på allvar, det är inte konstigt att läkare missar så många sjukdomar kan jag känna. Jag menar man läser titt som tätt om patienter som varit hos läkare och blivit hemskickad och sedan visar det sig att dom har en tumör eller cancer. Borde man inte vara lite mer noga som läkare? Är det inte bättre att göra en ordentlig utredning?

Vården är under all kritik just nu...!


Publicerad: klockan 21:04:37.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 21:13:53.
Postat av: Anonym
Jag tycker också det är skrämmande att läkarna missa en massa diagnoser som kan vara cancer :/ Helt sjukt.
Postad: klockan 21:17:29.
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥
Åh, jag har länge tyckt att vården här i Sverige har varit skit. Min sambo har haft mycket problem med sin rygg och en gång då han knappt kunde gå så fick han vänta 9 timmar på akuten och ändå visste (och vet fortfarande inte) vad det är för fel på hans rygg!
Postad: klockan 19:32:10.
Postat av: Hanna
Vården är verkligen under all kritik, men det beror inte bara på att läkarna inte tar sig tid. Jag menar hur mycket pengar går inte vården back varje år? politikerna borde lägga mer penger på vården, så att läkarna inte behöver ta allt skit. Läkarna har helt enkelt inte tid, för att de är för få läkare och för mycket pacienter! Men visst är det hemskt att männsikor ska behöva lida, och inte få den tid samt vård de förtjänar.
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0