Footprints in the Sand..
Jag sitter här och i huvudet maler alla tankarna, jag funderar fram och tillbaka. Idag gick vi till dagis vid 10-tiden och fröknarna hade kommit på att det blir sådant kaos runt lunchen då alla barn ska stå och kolla på Adrian när han tar sprutan. Vilket jag såklart kan förstå blir lite jobbigt men då beslutade dom att vi kanske ska ta sprutan i ett annat rum, innan lunchen. Tyckte det lät bra men det visade sig bli tvärtemot.

Medans vi tog sprutor i ett avskilt rum hade barnen samling och Grönsaksstund, Adrian hörde dom prata och ville så gärna vara med. När han till slut var klar med alla provtagningar och sprutor så sprang han in och ropade "Vänta ni är inte 5 killar, vi är 6 killar, ni räknade inte med mig" Varpå en fröken svarar, "Jamen nu var inte du här och vi räknade bara med dom som var på mattan"..Detta resulterade i att min son kom tillbaka med stora TÅRAR rullande ner för sina kinder.

Han missade hela samlingen och Grönsaksstunden för han tog sprutor då..hur positivt tror ni att detta blev för honom?! Han ville inte vara kvar på dagis, han grät och var jätteledsen..sa att innan han blev sjuk fick han göra allt annorlunda. Han blev alldeles ifrån sig och vad händer vid sådana tillfällen då? Jo då blir han påmind om vilken otrolig skitsjukdom han fått..medans dom andra hade roligt fick han ta sprutor! Jag förstår honom så och det gjorde verkligen ont i hjärtat på mig.

Söta Tindra frågade fröken varför man inte "pausade" och väntade på Adrian..blir varm i hjärtat när jag hörde hennes oro. Hon gillar inte alls när Adrian är ledsen. Jag sa till fröken att detta funkar inte, vi får lösa det annorlunda för han ska inte behöva känna såhär, att han missar saker för att han är sjuk. Så nu ska vi försöka lösa det på något annat sätt.

Men som mamma och Gravid blir man väldigt känslig..och jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken! Det gör så ont att höra honom så ledsen och att inte kunna göra något åt det.

Denna sång tillägnas mina fina barn! ♥Jag älskar er!♥



Publicerad: klockan 13:23:48.
Arkiverad under: Diabetes

Kommentarer
Postad: klockan 13:49:33.
Postat av: mh
Känns nästan klantigt av fröknarna, din son ska inte behöva lida så mycket.
Postad: klockan 14:00:02.
Postat av: Diana ♥
Har ni köpt mycket än? Vi ska snart köpa babysäng, vet dock inte alls vilka som är bra... Är ju nybörjare på babyfronten ;)
Postad: klockan 17:35:58.
Postat av: Amanda
Lille kämpen :) Han är duktig!!
Postad: klockan 18:27:38.
Postat av: jeckapecka
Jag tycker inte att du överreagerar. Det VAR/ÄR opedagogiskt av pedagogerna. Elvin tar blodsocker och spruta vid lunchbordet - de andra barnen får vänta - sedan börjar de med att ta grönsaker. För det är ju inte så lång stund det handlar om. Gulliga Tindra som frågade om de inte kunde "pausa".=)

Kram/Jessica
Postad: klockan 20:55:40.
Postat av: Rebecca
Stackars liten. Tycker inte att du överreagerade alls, jag hade reagerat precis likadant om det vore något av mina barn. Inte ska han behöva missa något för den saken skull.

Och vad sött av lillasyster.

Kram Rebecca
Postad: klockan 21:10:04.
Postat av: Nicklas
Hej! Jag hoppas att det inte gör något att jag skrev en rekommendation till din blogg på min egna blogg. Jag tycker bara att din blogg är en av de bästa som jag läser just nu. Vill du att jag ska ta bort det, så gör jag självklart det! :)



MVH

Nicklas
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0