Glukosbelastning och Barnmorskebesök!
Imorse klev jag upp klockan 7, gjorde mig klar och åkte till Mödravården för att göra en Glukosbelastning. Usch och fy och tvi... det var inte alls någe vidare. Först fick vi lämna kissprov och ta stick i fingret. Sedan var det dags att dricka sockervattnet, 3 ynka DL på 5 minuter.. tänkte att det ska inte vara några problem. Men uj vad illa det smakade! Som att dricka rent socker.. Kände mig rätt illamående.

Sedan skulle vi sitta stilla i 2 timmar.. 2 TIMMAR..som sakta förflöt sig framåt. Jag var hur trött som helst. Det var 3 andra mammor där som också gjorde belastningen. Det var inte så att vi satt och surrade en massa så tiden gick heller..Nej där satt vi, tysta och läste på varsitt håll. Vi fick bara kliva upp för att gå på toaletten. Annars skulle vi sitta. Det klämde och tryckte överallt när man satt på dessa obekväma stolar. Men till slut hade tiden gått och jag fick veta att allt såg bra ut för mig.

Sedan blev det besök hos BM. Blodtryck var bra, magen har växt och ligger nu exakt på mittenkurvan. Hjärtljuden lät bra och vi pratade lite om alla förvärkar jag har nu. Så det blev en läkartid den 17/11 för att se så inte livmodern påverkats av dom.

Jag svängde in på affären och handlade med mig lunch åt barnen och lite annat nödvändigt. När jag kom hem skakade jag i hela kroppen, så otroligt obehagligt! Jag var hungrig som aldrig förr..! Kanske inte så konstigt med tanke på att man inte fått äta sedan 20 igårkväll.

Så nu tänkte jag ta 2 alvedon, lägga mig på sängen och vila lite och hoppas på att jag är piggare sedan. Kanske barnen vill se en film med mig? Sova kan man juh inte göra men lite vila är bättre än inget.


Ser ni vilken fin bild jag lyckas ta på vårt köksbord.. ;)

Publicerad: klockan 13:05:50.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 13:13:01.
Postat av: Maja
Äré rester från lunchen som ligger där? hehe
Postad: klockan 13:56:28.
Postat av: Johanna UNG 2BARNSMAMMA
Hahaha..du ser väl att det är 2 flugor som PARAR sig! :P
Postad: klockan 14:48:35.
Postat av: Maja
asg mäh!!! jag vågade ju inte tro att de var nåt sånt porrande inte ;*)
Postad: klockan 14:50:46.
Postat av: Maja
visa inte barnen sånt här!!!

Appråpå de små goa fina barnen....

har du mätt deras mössor?

Krims o kramar
Postad: klockan 15:06:00.
Postat av: Johanna UNG 2BARNSMAMMA
Hahaha...jasså du såg inte det! ;)



Jag har inte mätt mössorna ännu, hittar inte igen måttbandet..men ska leta det sen. Jag är slut i huvudet idag känner jag. :P

Kramar
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0