Lunch till gubben.
För ett tag sedan drog gubben tillbaka på jobbet efter att fått tillagad lunch av frugan sin! ;) Jag gjorde iordning Tacos, jag och barnen ska äta det till middag så nu har jag gjort klar middagen också. Behöver bara värma på det lite grann då det är dags.

Ska snart hämta hem barnen från Dagis, mina små fina mirakel! Jag saknar dom här hemma nu. Tror vi ska ägna oss åt lite pyssel då dom kommit hem, om dom orkar vill säga? Annars får vi ta det imorgon. Städa ska jag försöka hinna med att göra lite iaf.

Idag kom det hem papper om Vårdbidrag för Adrian, jag är tacksam över att vi bor i ett så bra land som vi gör. Får se när dom tar beslut om detta men det är skönt att få hem papper, det känns som att saker och ting går framåt. Det stack dock till lite i hjärtat då man läste läkarintyget som dom skickat ifrån barnmottagningen till försäkringskassan, att se på papper vad en läkare skrivit om ens barn, om hans sjukdom.

Jag hoppas man finner bot på Diabetes, det är en otroligt jobbig sjukdom och jag tror att många tar lite lätt på sjukdomen. Man förstår inte riktigt allvaret med Diabetes, hur sjukt barnet kan bli och hur allvarligt det är att man har bra koll på barnet i fråga. Det är en riktig balansgång att få till blodsockret och jag imponeras över hur kroppen på en frisk människa lyckas fixa detta, kroppen är fantastisk.

Vi börjar lära oss leva med Diabetes men vi är långt ifrån färdiglärda..jag tror detta är en sjukdom som man ständigt får lära sig nya saker om. Och Adrian, han är helt underbar, han har sina ledsna stunder såklart. Men han är en otroligt klok liten kille som förstår när man förklarar för honom, han tycker såklart det är väldigt orättvist emellanåt.

Men bara orden som han sa i början på November: "Mamma, jag hoppas att Tindra aldrig behöver få Diabetes!" Det får en att gråta av både lycka och sorg..! Och att höra Tindras ord till honom som visar hur mycket hon älskar honom, saker som: "Snälla Adrian kan jag få en kram!" Hon har varit orolig för honom, det märks. Tänk vilka fina små människor!

Älskar er mina fina barn!! ♥♥♥


En gammal bild på tomtarna för 3 år sedan ungefär

Publicerad: klockan 14:31:17.
Arkiverad under: Diabetes

Kommentarer
Postad: klockan 19:29:53.
Postat av: Daniel
Man anpassar å lär sej leva med diabetes.. tänk hur många andra hemska sjukdomar det finns som tex cancer... ush. Å idag e det ju enklare att ha diabetes under kontroll! :))



Kramar till er och de SÖÖÖÖÖÖTA tomtenissarna!!
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0