En dröm.
Jag har haft sovmorgon denna morgon, otroligt skönt. Vaknade vid 10-tiden och började genast fundera på vad jag ska laga för lunch till prinsen våran. Måste sätta oss och göra en matlista så man slipper fundera varje gång, men vi har inte riktigt haft tid nu då det varit så mycket annat hela tiden. Han åt till slut pyttipanna med stekt ägg, en hårdbrödmacka med mycket fibrer och rivna morötter.

Idag var det en jobbig lunch insulinspruta..han var nära till gråten och tyckte det gjorde ont. Kanske kom jag åt ett ömt ställe i benet? Det är hemskt, jag börjar nästan gråta jag oxå, alla dessa hormon svallningar som man har som gravid gör det inte bättre heller. Det är jobbigt att se alla stickmärken i hans fingrar och ben. Det är så många. En bit av mammahjärtat går sönder varje gång jag ser alla stick. Men en bit av hjärtat blir helt igen varje gång jag ser hur tapper och modig han är vår son. Jag är så stolt över dig min fina stora prins!

Imorse när jag somnat om drömde jag om vår bebis..det var en liten pojke..Alex hade klätt den i Rosa och Lila för att "lura" mig att det var en flicka. Men jag såg i ansiktet att det var en liten pojke, så då erkände han. Det var så vackert att få hålla den lille, att få krama om den. Det var nästan jobbigt att vakna och se att det inte hänt än. Det finns ingen bebis hos oss ännu, den ligger fortfarande och växer i magen. Och det vill vi att den fortsätter med ett tag till. ;) Men den lille är enormt efterlängtad av oss alla.

Tindra är för första dagen sedan vi fick veta att Adrian är sjuk, på dagis...lite separationsångest måste jag erkänna att jag har. Hon ville först inte gå men vi tror hon får roligt med sina kompisar. Lilla stumpan våran!

Idag är det 27 fulla veckor och jag går nu in i vecka 28. Vi är i den sista trimestern. Det är 90 dagar kvar och jag vill försöka njuta av det så mycket som jag bara kan, trots en ond rygg och en kaotisk tillvaro just nu.



Se där då mamma vad GRAVID jag är!! ;)


Publicerad: klockan 12:10:11.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 12:37:16.
Postat av: jessica
sv: tackar :) jo det är bara bra här.
Postad: klockan 13:10:23.
Postat av: Tessa
Vilken fn mage.. blir såååå avis.. :-D
Postad: klockan 13:13:54.
Postat av: mamsen
men shit vilken kula....den andra bilden ser ju för kul ut, ja den rakt fram ifrån... hjälp!!! Dä ä ju lite skillnad motför sist jag såg bild ju för sjutton =)

Pussar o kramar i lass
Postad: klockan 14:07:43.
Postat av: £lli£
Oj, nu har magen växt! ser ut som en killmage;) hehe... Hoppas ni får en fin vecka! Massa varma kramar<3
Postad: klockan 15:41:20.
Postat av: Marie
Åh, vilken stor och härlig mage =)
Postad: klockan 16:39:04.
Postat av: Cissi
Superfiiin mage! Passa på att njuta, tiden som gravid går så fort - innan man vet ordet av är den lill* ute. Hoppas att ni har en bra tisdag. Kramar Cissi
Postad: klockan 17:19:23.
Postat av: Amanda
Du har verkligen bara en kula på magen ,hihi.. söt! Häng på mig nån gång på butik annelie ;)
Postad: klockan 17:32:16.
Postat av: Jessie
Vilken FINMAGE!



Kanske ska skaffa en jag med!?



Kram på er!
Postad: klockan 18:15:47.
Postat av: Lina
Åh vilken härlig mage du har fått! Jag blir avis!!! Det är ju så mysigt! (Förtränger ryggontet mm) Hojta om du vill låna lite mammakläder nu i slutet? Har en kartong med bl. kort jeanskjol med mudd UNDER magen, långa tröjor osv. :-)
Postad: klockan 11:43:35.
Postat av: Mamsen igen
Inne o kikar lite på den fina runda magen ;*)

Hoppas ni får det roligt på bion idag.

Pussar o kramar
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0