Farmors goda köttbullar.
Idag har jag rullat köttbullar som aldrig förr! Jag hade köttfärs i kylskåpet som det var dags att laga något utav så direkt då barnen fått sin lunch fortsatte jag med matlagningen och gjorde köttbullarna. Det blev en del! Och dom är så GODA! Så här kommer receptet till er på världens mest perfekta köttbulle! ;)


Ingredienser

500 g köttfärs
1 ägg
1,5 dl grädde
2 mindre kokta rivna potatisar
Salt
Peppar
1/2 riven normalstor lök 


Beskrivning

Blanda ägget, löken, grädden, potatisen och kryddorna innan färsen tillsätts. Smeten skall vara rätt saftig (nästan svåra att rulla) annars späd på med mer grädde och smaka av så det är lagom med salt och peppar. Stek i smör.


Testa, ni kommer inte att ångra er.. :P



Publicerad: klockan 14:07:17.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 15:28:51.
Postat av: Fröken Viktig
Lät riktigt mumsigt. Kanske man skulle testa på. Är så lat och köper alltid färdiga bullar :)
Postad: klockan 15:36:09.
Postat av: £lli£
Å så smaskigt!! =)

detta recept nyper jag;) hehe...

Ha det gott! Kram<3
Postad: klockan 17:53:50.
Postat av: THERÉSE
härligt! ^^
Postad: klockan 17:54:11.
Postat av: LIPSTICKKILLER.
Ooh vilken fin bloggdesign du hade :D



Hemmagjorda köttbullar borde man kanske prova också nåndag!
Postad: klockan 17:56:18.
Postat av: MANDRAGORA | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
Bilden blev helt fantastisk med lingonen som glada färgprickar!
Postad: klockan 18:04:32.
Postat av: £lli£
Sv: Tänkte lägga ut lite bilder i helgen på rumet. =D Va kul att ni oxå nästan e klara.



Ps. 10 veckor kvar på bebben;) och jag har 11...

Jösses!! nu går det fort.... Wiieee...<3
Postad: klockan 19:28:58.
Postat av: Cissi
Smaskigt! Ska jag nog prova nån dag. Kramar Cissi
Postad: klockan 20:30:27.
Postat av: Maria
Det där såg riktigt gott ut!

Får nog allt prova det där receptet:-)



Kram KRam
Postad: klockan 22:01:33.
Postat av: £lli£
Pst... La upp bildera på Livias rum nu ikväll;))

Nu väntar jag på att se era!! =D

God natt!! Kram=)
Postad: klockan 09:28:30.
Postat av: Daniel
Gött gött göti gött gött
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0