Graviditetens och nattens första..
sendrag i vaden. Jag har för första gången under denna graviditet haft sendrag i vaden under natten, AJ! Det gjorde lika ont som jag mindes det. Man vaknar av att det drar ihop sig och har inte en chans att komma undan smärtan. Jag får vara nöjd att det kommer så sent som nu, jag är trots allt i vecka 28 och har inte känt en enda tidigare.

Denna morgon fick maken sova ut, han såg trött ut. Jag klev upp, tog Adrians blodsocker som låg på 6,6 denna morgon. Sedan klädde barnen på sig och jag gick ner och fixade frukost. Det har blivit nyttigare här hemma, mörkt bröd, ost och skinka på smörgåsen, tomater och gurka och Ett glas osötad Juice till. Så är det smörgås han vill ha så ser det ut så. Matrutinerna är viktiga nu och annorlunda. Men också är det bra, det är skönt med rutiner. Insulinsprutorna gick rätt bra idag, vi stack i benet en gång och sedan bytte vi insulinpennan medans nålen var kvar i benet, för att försöka bespara han ett stick. Det är lite pillergöra och ibland funkar det och andra gånger funkar det inte alls, då får man helt enkelt sticka två ggr. 

Tindra är så gullig hela tiden, hon vill ha kramar av Adrian och pussa honom, han är inte lika med på det. Men jag tror hon varit orolig för storebror. Imorse ville hon återigen att vi skulle sticka henne också i armen. Knasfia! Och igår när vi satt vi matbordet sa hon "Nu är den här stora flickan mätt i magen!" Jag och farmor fick oss ett gott skratt.

Nu ska jag börja fundera på lunchen här hemma som är klockan 11. Så man kan förbereda lite grann iaf.



Publicerad: klockan 09:34:54.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 09:43:58.
Postat av: Amanda
Duktiga ni är!! Skulle det inte vara bäst att pressa vanlig juice? Eller är det för mycket fruktsocker? :)
Postad: klockan 12:06:46.
Postat av: sandra
Usch, sendragen är inte alls kul.. Hade det före graviditeten men nu är det enormt mycket ibland.. Ibland kan jag vakna upp flera gånger om nätterna av att det börjar.. :( Ont gör det..! :(
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0