Hösten.
Vilken dag jag haft idag. Klev upp tidigt imorse, 7.30, väckte barnen och gjorde klart för frukost, blodsockerprovtagning och insulin. Imorse var Adrian lite nervös för insulinsprutorna..han fick sitta en stund och förbereda sig mentalt, vi vill inte stressa honom så vi tar det i hans takt. Lite stressad var jag dock då jag skulle iväg och klippa mig 8.30.

När jag väl kom ut till bilen var den helt igen frostad..bara till att skrapa. Kallt som tusan var det ute oxå. När jag sedan satt mig i bilen och kommit iväg så var jag tvungen att stanna och tanka en liten slurp. Jag blev såklart lite sen, men som tur var så gjorde det inget för Carro. Puh! Så från klockan 9 till klockan 13 satt jag och försökte njuta av att bara sitta och bli ompysslad. Dessutom blev jag tvungen att gå mitt i toningen och fylla på med bensinpengar i parkeringsautomaten, vi trodde inte det skulle ta så lång tid så jag traskade genom halva stan med huvudet fullt av folieslingor, snyggt! ;) Så idag har man gett en hel del människor ett leende på läpparna.

Så nu är man lite mörkare i håret med lite guldiga slingor i..skönt med lite höstigt. ;)

Jag kom hem strax efter 13 och kastade i mig lite lunch. Adrian kom in efter att ha varit med farmor och Tindra i lekparken och hade världens känning, så han var superlåg. Men så fort han fått upp blodsockret lite igen så var han sig själv. Det är en otrolig skillnad på honom då han får en känning, han blir verkligen en helt annan pojke. Man blir orolig som förälder då han blir sådär.

Direkt efter lunchen åkte jag och Alex upp till sjukhuset för möte med vår Diabetesläkare. När vi sitter och väntar så ser jag att det redan kommit in ett barn till med Diabetes sen vi åkte hem i fredags. Hemskt att det trots allt är så vanligt som det är. Mötet gick bra och läkaren är verkligen super! Dietisten kom förbi igen och hörde om vi haft några frågor sedan gårdagens möte.

Sedan bar det av hemåt..jag har den sjukaste graviditetsgrejjen någonsin..jag älskar lukten i garaget på sjukhuset, jag skulle vilja slicka på en av betongstolparna. Måste vara så att järnvärdet är lite lågt nu? Och Nej jag har inte slickat på stolparna trots att det lockar. ;) Vi åkte förbi dagis, fixade med tillfällig föräldrapenningspapperen och sedan har vi hunnit ringa försäkringsbolaget. En massa papper som ska in överallt.

Nu måste jag laga käk här..!! :)

Publicerad: klockan 16:34:06.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 16:44:06.
Postat av: Yffa
Låter snyggt! Vill också klippa mig :D Fast vet inte hur än...
Postad: klockan 17:55:40.
Postat av: Cissi
Lät supersnyggt, ska till frissan imorgon för klipp och slingor. Får se vad det blir för färg... Frisören får nog vara med på ett hörn där, är så himla dålig på det där själv.



Hoppas att Adrian och Tindra mår bra, och självklart du och maken också! Kramar Cissi
Postad: klockan 18:17:48.
Postat av: Lina
Nice! Tror du passar tokbra i det! :-) Skulle ha velat se dig springa runt i folieslingor dock. fniss! Många kramar, ring upp mig när du har tid du, ska sluta telefon-terra dig, hihi! ;-)
Postad: klockan 19:23:01.
Postat av: Amanda
Duktiga ni är, och jag vill minsann se håret inom en snar framtid!! :)
Postad: klockan 19:57:10.
Postat av: Lina
Hej igen! Du, såg detta på Ebay, vad tror du, är det bra?



http://vi.ebaydesc.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=150380005791&t=0&ds=0&js=-1&ssid=3&seller=techogroup&bv=msie&caz.html
Postad: klockan 19:58:30.
Postat av: Lina
Hej igen! vad tror du om den här, är den bra?



http://vi.ebaydesc.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=150380005791&t=0&ds=0&js=-1&ssid=3&seller=techogroup&bv=msie&caz.html
Postad: klockan 21:00:35.
Postat av: Amanda
Du kommer få ett, också!
Postad: klockan 23:01:30.
Postat av: £lli£
Å vill se bild på håret! låter ju supersnyggt!!

och det där med att slicka på betong/pelare ( ja, att villja göra det ) känner jag igen haha... men det r tur man INTE gör det hehe...



Massa kramar!!<3
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0