I was born to loving you..

Dags för ännu en natt hemma. Imorse klev jag upp 7,30. Förbereder Adrian på att vi ska sticka en gång i fingret och två i benet. Han behöver tiden för att förbereda sig mentalt. Han ser tv, trött och nyvaken..jag springer runt i sjukhusrummet och klär mig och fixar med övriga morgonbestyr. Sedan är det dags, jag gör iordning alla sprutor, Adrian kan fixa det men vill inte idag, vi sticker i fingret, blodsockret ser rätt bra ut denna morgon. Går ut och meddelar personalen om resultatet och frågar vad insulindoserna ska vara på, kan juh hända att dom ändrat sedan igår?! Sedan sticker vi i benet och jag hämtar frukost åt Adrian så han får sätta igång att äta på en gång så han får i sig tillräckligt med tanke på insulinet.

Natten som var, var rätt jobbig..klockan 2 klev jag upp och tog blodsocker, det låg på 18,8..högt. Man ska helst ligga mellan 4-8. Personalen kontaktar läkare som vill att vi tar ett nytt klockan 4. Det ser bättre ut, men huvva vad trött jag var klockan 7.30 imorse.

Vi har haft en massa möten, först vår första träff med vår Diabetesläkare Björn. Mycket trevlig och duktig läkare som förklarade så man förstod allt väldigt bra. Klockan 12 möte med Anita, vår Diabetessköterska, också duktig och otroligt bra och pedagogisk. Diskuterade en massa saker bla att Adrian måste kollas extra mycket av personalen på dagis, dom måste veta var han är hela tiden. Klockan 15 kom Kuratorn in och satt och pratade med oss..

Behöver jag säga att jag är trött, jag är sååå gravid..ont i ryggen och trött i kroppen. Men trots att man mitt i allt inte hinner njuta så mycket av att vara gravid just nu, så stannar jag upp ibland och tillåter mig njuta av alla sparkar och känna hur bebis blir starkare för varje dag.

Jag njuter av min son, som är duktig och modig i allt detta, jag njuter om kvällarna då vi ligger nära varandra och ser film och myser. Jag njuter av min dotter som vi försöker mysa till det lite extra med om kvällarna så hon inte ska bli försummad mitt i allt. Jag njuter av min man, suger in hans dofter och försöker att bara insluka honom så jag klarar mig tills vi är hela familjen igen.

I helgen åker vi förhoppningsvis hem på permission..om det blir över dagen eller om vi vågar oss på att sova hemma får vi se framöver.. vi funderar och försöker planera. Nu ska jag lägga mig på soffan och njuta av att vila ryggen, imorgon är vi på sjukhuset igen och går igenom en massa med Doktorn.

Kram



Publicerad: klockan 22:58:42.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 09:21:06.
Postat av: emily
Men OJ! Jag har inte varit innte här på länge. Har du fått diabetes mitt i allt? Vännen då.. Hur mår du, hur känns allt??



kramar
Postad: klockan 13:49:31.
Postat av: Lina
Fy fan vännen, vad jag känner med er.. :( Ni är så starka som fixar detta, och Adrian är ju så himla duktig! Sitter med tårar i ögonen och tycker att om några människor i denna värld skulle skonas från sånt här så är det ni... Det är så orättvist. Bra att du kan njuta av maggen och hämta ny styrka, ni kommer igenom detta! Du finns i mina tankar gumman, du vet att det bara är att slå en pling om du vill spy lite galla eller prata lite. Många varma kramar gums!
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0