Dagens middag: Indonesisk Kycklinggratäng

Idag gjorde jag ett recept som jag fått för några år sedan av en vän. Det går snabbt att tillaga och är fantastiskt gott...Indonesisk Kycklinggratäng.

Ingredienser

1 grillad kyckling
1 stor röd paprika
2 dl mellangrädde
1 krossad vitlöksklyfta
1-2 tsk curry
1 tsk sambal oelek
1 dl mango chutney 

Beskrivning

Sätt ugnen på 225 grader. Dela kycklingen i bitar. Kärna ur och strimla paprikan. Lägg kycklingbitarna och paprikan i en ugnssäker form. Vispa grädden till ett löst skum. Rör i vitlök, curry, sambal oelek och mangochutney. Häll i grädden över kycklingen. Grädda i ca 20 minuter tills rätten fått fin färg. Servera med pasta eller ris och grönsallad. Vi valde idag potatisklyftor och det var jättegott till.
Smaklig måltid!


Publicerad: klockan 18:24:19.
Arkiverad under: RECEPT

Kommentarer
Postad: klockan 20:37:58.
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet
Mmmmmmmmmm låter jättegott.

Här hemma blev det pannkakor. :)



Hoppas att allt är bra mer er.

KRAM
Postad: klockan 21:11:56.
Postat av: Tove
Idag har vi ätit en gourmetmiddag helt enligt diabetshandboken. McDonalds.

Gott var det. Tyvärr, får jag nog tillägga. Fattar inte hur jag kan gilla något så flötigt och läskigt.. :)
Postad: klockan 22:33:17.
Postat av: Annica
ojojoj det lät gott det där. mmmmmumma
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0