Fettisdag..

och jag fick baka semlor här hemma. Ibland lär dom ut bra dumma saker på förskolan, som att berätta för barnen att det är fettisdag, dagen då man äter semlor. Vart är semlorna undrar barnen frågande då dom kommer hem från förskolan? Andra dumheten var när dom berättade att det skulle bli semlor till mellanmålet där idag. Jaha, och barnen som går hem innan? Tack ska ni ha, det gjorde ni bra. :P

Ja det blev iaf så att jag slängde ihop några semlor då. Och barnen blev nöjda. Jag smakade mig en jag också, gott men jag är inte särskilt förtjust i semlor.

Såhär stod det på Wikipedia om fettisdagen... Fettisdagen (ordet är bildat av 'fet' och 'tisdag'[1]) kallas i Sverige tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan.

Nu ska jag lägga mig och sova tror jag för ikväll är jag trött och slut, ikväll har jag funderat över just ordet karma. Två stora bråkiga barn slåss och grinar om vartannat, väldigt trötta med andra ord. En liten pojke med rejäl magknip, vaggandes i famnen och skrikandes. Under tiden har jag lagat middag, städat undan i köket, bakat semlor, lagt barn, bråkat på barn, osv.. Zzzzz... love hurts eller? ;)

Oavsett hur dagen varit så kommer jag att le åt det imorgon..ny dag, nya möjligheter! Klämkäckt. ;)

Såhär såg det ut med semlor hos oss förra året..kika HÄR! :D






P.s Prinsen ler supermycket nu..så härligt när man sitter och pratar och får världens största leende! :)



Publicerad: klockan 21:22:08.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 21:39:03.
Postat av: £lli£
Mums, ska fixa semlor i veckan;)

va fin han är, längtar tills jag får se'lilltjejen le! är en sådan lycka<3 nu ler de ju mest för att de har gaser;) tss Stor han blivit oxå!! går ju suerfort.Ha en mysig kväll!! KRAM KRAM =)



Postad: klockan 21:42:47.
Postat av: Meg
Mmm gott med semla!
Postad: klockan 21:46:10.
Postat av: E.K - Mamma till Alicia
Fin blogg :)
Postad: klockan 11:13:41.
Postat av: Maria
Jag är inte heller speciellt förtjust i semlor, alla tittar konsigt på mig när jag säger det, HiHi:-)

Vilket härligt leende!



Kram Kram
Postad: klockan 12:52:35.
Postat av: frida
så söt han är.. :O :)
Postad: klockan 00:42:14.
Postat av: Madeleine
Ett underbart fint leende ;-)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0