Trötter uppdaterar.

Idag är jag trött, inte så konstigt i för sig om man somnar klockan 4 på morgonen och sedan går upp och kissar fler ggr tills man vaknar klockan 9.20.

Adrian hade ont i örat igår kväll och var därför väldigt ledsen och lyckades inte komma till ro förrän klockan var 00.40... stackarn.. vi körde med nässpray, alvedon, hostmedicin (emot hostan), högt med kuddar under huvudet osv..inget hjälpte.

Jag sover dåligt om nätterna nu..är supertrött och slut. Försöker vända tillbaka dygnet för både oss vuxna och barn. Vilket är lättare sagt än gjort.

På bebisfronten då? Där är det rätt lugnt.. förvärkar som gör ont men förhoppningsvis så hjälper dom lite också. Vi har bara 8 dagar till BF och det känns spännande och nervöst. Får se om vi får innan eller efter? ;) På själva BF-dagen är det juh väldigt få som lyckas få. :) Njurarna värker och även blåsan..det gör riktigt ont nu. Får se om vi får åka upp och prata med förlossningen eller om det lättar igen?! Alvedon funkar inte alls..tänkte försöka stå ut till imorgon då vi ska till BM på besök igen, så får vi se vad hon säger. Bebis kommer då den är redo, men vi kan väl hoppas att det blir snart. Längtan är olidlig! ;)

Idag kör vi enkel middag, Kyckling i ugnen och till det potatisklyftor..skönt att slippa stå vid spisen. Ska packa klart BB-väskan ikväll också tänkte jag. Det är så spännande och jag längtar till första mötet, då bebis kommer upp på bröstet och den lycka man känner! Det är det största i livet.


Bilder från vår Nyårsafton... Adrian avslutade året med att tappa sin FÖRSTA tand... Gissa om han kände sig stor! :D Pappan lagade god middag, potatisgratäng med oxfilé och pepparsås..hur gott som helst! :)



Publicerad: klockan 16:10:09.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 16:43:31.
Postat av: J A S M I N E
Tack detsamma ;)
Postad: klockan 17:51:27.
Postat av: Carolina
Hej! Hittade just till din blogg och tycker den verkar urmysig - hit kommer jag gärna tillbaka! Kram & God Fortsättning
Postad: klockan 19:04:10.
Postat av: Jennie & Grodan
Ni verkar ha haft en bra nyårsafton! :)

Roligt att han tappade sin första tand. Hoppas tandfen var snäll mot han ;)



Sv fr familjebloggarna: BRA att du påminde om vätskan! Hade jag totalt glömt bort... vet att jag fick plocka ur en ansiktsvatten jag hade med mig sist! Måste kolla upp mängden man får ta med sig
Postad: klockan 20:28:18.
Postat av: Hanna
Sv: Tack detsamma!

Jag brukar kolla in i din blogg då min sambo gillar den så mycket :)
Postad: klockan 21:32:23.
Postat av: unique
Åh, MYS med stora bokstäver.



8 dagar för dig nu. Vi kanske föder samtidigt hahaha... Fast jag hoppas du har rätt. Att det händer inatt. Har faktiskt starkare värkar idag. Håller tummarna
Postad: klockan 12:20:29.
Postat av: Cissi
God fortsättning på det nya året.

Härliga bilder! Hoppas att Adrian kryar på sig och att bebbe tittar ut snart. :) Kramar Cissi
Postad: klockan 20:12:59.
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet
Åh så spännande. Lilla bebben kan ju komma när som helst ju. Håller tummarna att det blir snart! :)

KRAM
Postad: klockan 20:44:46.
Postat av: Nicklas
SV: Tack detsamma! Skönt att höra att det går bra med allt! Receptet hittar du här: http://www.recept.nu/1.37052/werner_vogeli/efterratter/tobleroneparfait



Vi använde dock lite mer toblerone än vad det stod i receptet, sen garnerade vi med passionsfrukt och citronmelis. Till detta hade vi blåbär, hallon och noisette-sås (Nöttopping). Kalas gott! :)
Postad: klockan 08:05:39.
Postat av: Jenny
Hej o go morgon! Vi är beräknade 24e mars, närmar sig med stormsteg! Känns ändå skönt att det är ett tag kvar så att vi hinner fixa med vagn o sånt :)



Ha en riktigt fin dag, kram Jenny
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0