Sjukhusrådgivningen.
Igår ringde jag sjukhusrådgivningen då Oliwer försökte kräkas men mer såg ut som att han inte fick luft och inte heller fick han upp något. Fick prata med en supergullig sköterska som tyckte vi skulle åka till barnakuten. Det gick ganska snabbt och smidigt på sjukhuset och allt tog 1½ timme så var vi hemma igen.

Precis innan vi skulle åka lyckas han äntligen kräkas lite och efteråt lät han mycket bättre i andningen. Så vi fick lite Bricanyl utskrivet och hoppas han piggar på sig snabbt nu. Vill inte ha några fler dumma förkylningar.

Imorse fick jag ringa dagis och säga att vi kommer senare, vi hade slut på blodsocker-test-stickorna. Jag ville hämta ut dom på apoteket först så han hade med sig då han kom på dagis. Vi skulle egentligen hämtat dom igår men det for ur huvudet då Oliwer hade det besvärligt också. Vi brukar testa hans blodsocker innan kvällsfika och en gång på natten och inatt gick juh inte detta..jag kan erkänna att jag var lite orolig då jag skulle sova. Känns så skönt att veta vad det ligger på när man ska sova.

Men nu har vi dom hemma igen iaf.

Ska ta på mig och Oliwer ytterkläderna och gå och hämta hem barnen nu. :)


Bifogar en bild på våran "spelevinken"

Publicerad: klockan 13:28:21.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 15:30:26.
Postat av: carolina
usch vad obehagligt, skönt att det löste sig!!
Postad: klockan 15:42:30.
Postat av: Amanda
Men fy så obehagligt! Tur att ni blev bra bemötta och fick hjälp direkt iaf.



Vårat problem med försäkringskassan har egentligen mer eller mindre pågått sen sonen föddes. Han var ju sjuk redan när han föddes men ingen vill betala ut några sjukpengar eftersom han inte har någon direkt sjukdom. Vi fick iaf vård av allvarligt sjukt barn efter mycket om och men. Fram till nyår nu. Nu i mars får vi ett besked om att dom inte kommer godkänna våra ansökningar efter nyår så nu har vi ett nekat vårdbidrag, ett nekat vård av barn och inga pengar. Och ett barn som inte kan gå på dagis för han är så infektionskänslig.

Jag har iaf pratat med lite mer folk idag och vi har också skickat in överklagan. Måste jag så drar jag mig inte för att gå till pressen. Vi HAR rätt till ersättning när vi MÅSTE vara hemma med sjukt barn. Det är ju iksom inget vi valt själva. :/



Vi ska försöka ha en fin kväll iaf. :) har precis varit ute på långpromenad i solen och nu ska jag baka grahamsbullar tänkte jag.

Ha det så gott ni med!

Kram
Postad: klockan 15:43:30.
Postat av: Maria - livet i Milano ☆
så söt =)
Postad: klockan 15:45:29.
Postat av: carolina
i augusti, är i vecka 17 nu =)
Postad: klockan 16:05:48.
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg
sv: Hahah ja ibland blir det fel :D Tack desamma :))
Postad: klockan 16:21:56.
Postat av: Amanda
Jo men visst är det så. Man får ingenting gratis här i livet. Men alla med sjuka barn borde få den ersättning dom har rätt till utan tjaffs, oavsett om barnets sjukdom har en benämninge eller ej. Det är ju tillräckligt tufft att ha ett sjukt barn utan att man ska behöva slåss för sina rättigheter hela tiden också.



Nu tänker iaf jag glmma det ett tag. Eller iaf försöka. :)



Tråkigt med diabetes. Det är en besvärlig sjukdom. Min mamma har det med så jag vet vad det innebär. Hoppas det kommer gå bra för er son iaf och att han slipper besvär.

Kram
Postad: klockan 19:39:52.
Postat av: Mia
Men hua! Stackars liten Oliwer.

Hoppas ni slipper mer sånt ´där framöver.



Leo är fortfarande sjuk. Men myror i brallan utan dess like.

Helt underligt att man kan ha sån energi trots feber, snor och hosta. Men det är väl för att han är rastlös och tvingas vara inne bara för febern.

Kram!
Postad: klockan 19:46:05.
Postat av: Elvira Eriksson
Ha en bra kväll:)
Postad: klockan 19:48:13.
Postat av: Helén
Hejsan!

Hamnade här från Jonas H Svenssons blogg o såg "Mamma med son med diabetes" o kikade in här... '

Jag är själv mamma till en son med diabetes. Han var 3 år när han fick det o idag är han 19 (till hösten). När han fick det var jag ensam mamma till två barn o var fyllda 20 år...

Det har varit många turer men utvecklingen har gått så enormt fint framåt med hjälpmedel o läkemedel. Idag har han novorapid, direktverkande insulin i pump - förr var det insulatard med 30 minuter väntan innan aktevering av insulinet... BLÄ.....

Hoppas det går bra med din son o hans diabetes!



Kram
Postad: klockan 15:23:33.
Postat av: maria
Kikar förbi :) Hoppas ni får rätt mot FK!
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0