Feng Shui..
som ni kanske vet så är jag väldigt intresserad av Feng Shui. Och idag har jag för första gången på länge orkat ta itu med städandet. Något som är viktigt om man vill leva enligt Feng Shui, det ska vara rent och var sak på sin plats. Allt onödigt ska man kasta eller göra sig av med då det hindrar en och ger negativt energiflöde. Så nu har jag precis blivit klar med toaletten, den är renare än någonsin förr och jag har gjort rent i från golv till tak, bokstavligt! Rensade nämligen avloppen oxå,...usch vad äckligt det är!! Men nu är det som sagt rent och fint iaf.

Nästa steg är toaletten uppe och tvättstugan som oxå stått och förfallit under tiden då jag inte orkat mycket pga graviditetsillamåendet och tröttheten. Men nu känner jag mig fit for fight igen. Otroligt skönt! 

Varje rum är juh dessutom olika baguer, tex är vår tvättstuga vår ekonomibagua, vill man ha positivt energiflöde därinne så ska man se till att rummet är bra balanserat emellan alla olika element som vatten, eld, trä och metall. Och sedan se till att det inte finns en massa saker därinne som man inte använder. Sist men inte minst så ska det vara rent och snyggt. Och man kan även försöka "lyxa" till det därinne då det är bra för ekonomiflödet. Vad är lyx då kanske man undrar, det kan vara vad som helst, huvudsaken är att man själv känner att man tycker det är lyxigt. Färska blommor är oxå bra att ha i ekonomibaguan. =) 

Ja lite så funkar det iaf..jag är inte jätteinsatt i detta men jag läser mycket böcker om det och försöker hela tiden lära mig mer nytt om detta ämne. 
Nu ska jag börja med middagen, vi ska äta våfflor med grädde och sylt idag. Gott!!   

Publicerad: klockan 16:11:20.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 17:09:16.
Postat av: Sandra
SJälv slipper man avlopsränsning :P Det har faktist Jeppe alltid tagit hand om (: Glad är kah för det också :D



Men tror du det kan vara bebis som rör sig där inne? (:
Postad: klockan 22:10:36.
Postat av: Helenas Hem
TACK så mycket för dina söta ord!!! :)



Min syster Johanna har svarat dej i inlägget! :) Det stämmer att ni har gått samma skola. Ja det har ju även jag, men jag är ju äldre!



Spännande med Feng Shui! Jag är inte ett dugg insatt, men det skulle vara roligt att veta mer.



Ha det så bra!

KRAM

/Helena



P.S Va härligt att det har börjat sparka. SÅ mysigt ju!
Postad: klockan 22:14:48.
Postat av: £lli£
Vad härligt att du mår bättre nu!=)

gör jag med;) riktigt pigg... Feng Shui läran

är bra på många vi, har placerat möbler efter energier mm, och att kasta skräp e ju toppen! måste själv rensa ur garderoberna:S känner att det stressar mig varje morgon att aldrig hitta det jag vill ha! LYCKA TILL nu. Varma kramar till er<3
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0