Tisdag är en toppendag!
Det gäller att vara positiv. ;)
Jag är uppe tidigt även denna morgon, det var så svårt att få "liv" i maken att jag kände att jag lika gärna kunde kliva upp då jag var rätt pigg. Men vilken jobbig morgon vi haft.

Började med att ta blodsocker på Adrian, vi stack 4 ggr och jag tycker mätaren kräver mycket mer blod än tidigare, förut reagerade den på rätt lite men nu hjälpte inte ens 4 stick! Jag höll på att bli tokig och till slut så gav vi upp.. tog en urinsticka på honom eftersom läkaren sagt att vi kan börja göra det istället för att sticka på morgonen då han legat så bra på morgonen. Men egentligen ska vi sticka tills vi känner oss rätt lugna och säkra på ungefär vad sockret kan ligga på. Iaf så visade stickan på en del socker i urinen. Vilket innebär att han har legat högt inatt!? Och det känns juh inge bra! Nu ångrar jag juh genast att jag inte kollade både inatt och imorse med sticken..men samtidigt hur många stick ska han behöva ta då? Man blir så kluven.

Hela morgonrutinen blev en timme försenat då det blev många stick och han behövde få tid att förbereda sig inför varje stick. Sedan var det insulinsprutorna på det oxå, och idag funkade det inte bra att byta nål. Förmodligen kom jag åt en öm punkt i benet för han tyckte det gjorde superont. Så det blev två stick istället.

Nu leker han och lillasyster med varandra iaf..och allt är lugnt och skönt här. Har pratat med dagis och trevlig som dom är så sa dom att vi inte behöver ringa varje morgon och meddela om Tindra kommer eller inte, dyker vi upp så gör vi, annars vet dom att hon är hemma med oss. Och sedan sa vi till att Adrian inte får komma förrän dom varit på utbildningen..så det är bara till att vänta och se hur lång tid det tar innan dom ska dit?!

Imorgon ska vi till Barnmorskan och lyssna på hjärtljud och prata lite..mäta magen och bara njuta av lite bebismysprat. :)


Bild ifrån när vi var i Thailand..nästa gång vi åker iväg ska barnen få
följa med och uppleva allt det underbara..!!


Publicerad: klockan 09:58:09.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0