Imorse klockan 4.45
somnade jag ungefär. Varför? Jo för att min underbara lilla prins har blivit sjuk nu, trots alvedon gick inte febern ner särskilt mycket. Han låg och drog mig i armen, Mamma,  Mamma...somna inte.. och det gjorde jag såklart inte. Jag sjöng för honom, sjöng alla sånger han bad mig sjunga. Och till slut lyckades han, nån gång bland alla sånger på slutet, somna om igen. Lilla hjärtat mitt, jag önskar jag kunde ta bort febern och förkylningen.

Så idag fick Alex sova till klockan 11, sen väckte jag honom och försökte desperat somna om själv. Det gick verkligen inte. Tindra kom upp och la sig med mig och gosade och hon somnade på ett litet kick, då somnade jag oxå. När vi vaknade var det dags att åka på Apoteket, Adrians feber var ganska hög och det mesta var slut här hemma. Så jag och Tindra åkte iväg och handlade, Alvedon (flytande och vanlig), hostmedicin, halstabletter, Nässpray och Kan Jang. Sedan iväg på affären och handla massa småsaker som näsdukar, glass och kräm och ni vet annat som man tycker är bekvämt att ha hemma. Var helt slut när jag kom hem, det är nog världens knepigaste sjuka detta, för trots att vi är feberfri sen igår, jag och Alex, så mår vi fortfarande inge bra alls.

Igår såg jag barnmorskorna på SVT...åhhh vad det är mysigt när man kommer ihåg att man låg där och fick upp sin lilla på bröstet. Det är den bästa känslan nånsin!! =)

Dags att lägga sig på sängen och vila ifall det blir en vak-natt igen... ;-)

Publicerad: klockan 20:08:42.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 21:15:33.
Postat av: Johanna
Men är ni sjuka igen? Att det aldrig går över..
Vi har, tur nog, klarat oss ett bra tag nu.

I helgen är jag ledig, men Marcus jobbar.. Så på lördag är det dans för Thea som vanligt :)
Vad blir det för er då?

Såg också på barnmorskorna, man längtar nästan tillbaka :) Fast tycker det är lite jobbigt att se samtidigt, blir mer o mer känslig för blod å sånt hehe
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0