Ärligt..
Jag blir så less på folk som inte kan vara ärlig. Om du tycker eller tänker nånting om en människa varför inte bara säga det rakt ut istället för att prata bakom ryggen eller ignorera folk. Är det inte bättre att säga rakt ut till personen ifråga vad som är fel!? Det kanske inte löser nånting, man kanske inte ens är ute efter att lösa det men man har iaf sagt vad man tycker och tänker och därmed gett den andra personen en chans att förstå vad felet är.

Jag gillar inte när man sviker sina vänner och absolut inte att man säljer ut dom genom att prata skit med andra om dem. Det ger människor dåliga energier och är det något jag undviker som pesten så är det just dåliga energier. Det leder en ingen vart förutom till mörker.

Det finns en tjej jag saknar och som jag hoppas det ska bli bra med, men vi får se vad framtiden har att visa.


Jag har tex en sak som en kompis bad mig hålla i förtroende till henne, det har jag hållit på gott och ont. Det var en sak som jag helst i dagsläget hade sagt : Nej varför berättar du detta, jag vill inte höra mer! För det blev ett jobbigt dilemma men det är löst nu och jag behövde bara finnas där som ett stöd. Men det fanns ALDRIG i min tanke att avslöja för någon annan om vad den personen sagt till mig i förtroende.

Så vart vill jag komma med detta långa inlägg... Jo var rädd om dina vänner, visa dom att du är en riktig vän genom att vara ärlig och våga stå upp för personen ifråga. Och sist men inte minst, du berättar ALDRIG (okej det finns små undantag) något som sagts i förtroende till dig.


Ett stort fång med rosor till alla er som vet hur en vän ska vara...

Publicerad: klockan 17:13:05.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 11:40:17.
Postat av: Lilla jag
Vem är det du saknar?
Postad: klockan 11:43:04.
Postat av: victor
Hej,Jag skriver om åldrandet, dvs demens etc och vad vi kan göra åt det. Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alldeles i onödan har det visat sig då vi kan utveckla behandlingar för att kunna förhindra ålderdomen.

Läs mer på min blogg http://victorbjoerk.blogg.se :)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0