Djurkliniken.
Idag efter jobbet drog jag iväg med Bisset till djurkliniken för att kolla hans tass som han har haft ont i länge nu. Fick nästintill tjata mig in idag, samma sak förut när jag ringt, 2-3 ggr har jag pratat med veterinärer som sagt att så länge katten äter och dricker är det ingen fara. Dum som jag var trodde jag dom. Idag åkte vi som sagt in iaf, veterinären klämmer på tassen och inser att han måste ge kissen våran lugnande, sagt och gjort, i nästa stund ligger kissen och rör inte en tass. Usch vad otäckt, det såg ut som om han var död. Det enda gensvar jag lyckades få när jag klappade och pratade med honom var en massa kurr och ibland någon tass som ryckte till. Veterinären klämde och grejjade med hans onda (och numera rakade) tass, till slut beslutade dom att han skulle behöva röntgas för att kolla så att något inte är brutet. Sagt och gjort, fick på mig en massa skyddskläder och hålla fast min lilla kisse i en massa olika positioner för att få till en bra bild, sedan fick vi sitta och vänta.
Så kommer veterinären och visar mig bilder och förklarar situation, min kisses ena tåled är rejält inflammerad. Den är inflammerad ända in i benet och har gjort att hans tåledsben har deformerats, detta har lett till att han aldrig nånsin kommer få normalt tåledsben igen. Förhoppningsvis så får vi bort infammationen med den medicin vi fått annars måste vi in igen, får han fortsatt problem med tassen trots att inflammationen är borta så måste han amputera sin ena tå.

Så jag håller tummarna för att vi slipper sånt. Med en vaken, trött kisse och 2000 kr mindre i plånboken återvände jag till bilen, arg för att vi inte fått hjälp tidigare och kanske kunnat förhindra detta men oxå lättad över att vi nu vet vad det är som gör honom halt.
 
Var hos pappa på eftermiddagen med barnen, pratade lite med min halte lillebror och drog med mig lillebror Alex på apoteket. Vi hämtade upp hans tjej oxå och sedan åkte vi tillbaks till pappa en sväng igen, deras hus blir så fint, dom renoverar och renoverar. Först byggde dom ut huset, byggde ett större badrum med Jacuzzi. Dom har bytt fönster på huset och nu bygger dom en stor altan på baksidan. Det blir jättefint och mysigt! Evas syster Bettan m. familj som bor i Stockholm var där och hjälpte till, kul att se dom igen, var lääääänge sen sist! =)

Nu ska jag göra klart mitt hår....det ska bli blont igen..
Love.

Publicerad: klockan 21:33:42.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0