Weekend i Stockholm.
Efter förra veckans jobb och bestämde vi oss för att ta en minisemester, Jag och Alex och barnen. Vi bokade hotell i stockholm och på fredageftermiddag drog vi nedöver. Vi stannade till i Tönnebro och käkade lite innan vi fortsatte vår biltur. Barnen var hur duktiga som helst i baksätet, så det var inga problem. Efter lite felkörningar och försök att hitta så lyckades vi komma till vårt hotell klockan 23. Barnen somnade rätt snabbt efter en snabbdusch och sedan låg vi och pratade och myste innan vi somnade helt utmattade vi oxå.

Lördag morgon, upp och hoppa kl 8.30, gjorde oss iordning och sedan åt vi hotellfrukost...*mums* Direkt efter drog vi iväg emot stockholm, parkerade vid Nybrokajen. Sedan tog vi båt över till Djurgården och gick på skansen. Efter skansen blev det sen lunch. Och när vi står och beställer känner jag en hand på min axel, vänder mig om och där står Adrians dagisfröken, hon är så gullig! Så vi surrade lite och sa hej då. Efter maten blev det en tripp in på Gröna Lund, där spelades Sommarkrysset in. Vi såg Gry, Bröderna Rongedahl och Takida var där, dom missade vi dock. Adrian vann en stor pingu på första lyckohjulsförsöket, Alex lyckades vinna en rosa nalle till Tindra som blev Överlycklig! Vi kände oss rätt nöjda och tog färjan tillbaka till bilen. När vi kom till hotellet så gick vi ner i resturangen och åt middag och tog oss en öl. Så otroligt skönt att komma bort, när vi kom dit insåg Alex att vi lyckats valt ett toppenhotell. Det var nämligen barnens hotell, det hade vi ingen aning om innan. Det innebar att barnen hade FRI tillgång till glass, dom fick hoppa i sängarna, vara uppe hur länge dom ville osv... och i resturangen fanns en lekhörna. Hur underbart som helst! Det som Adrian och Mamma och Pappa tyckte var roligast var nog att barnen hade fri tillgång att nypa hovmästaren i rumpan! =)

Söndag morgon, god frukost. Slappade lite på rummet innan det var dags för utcheckning. Sedan bar det iväg till stockholm där vi skulle kika på lite kläder och annat. Det blev just ingen shopping, lite kläder åt barnen och varsin leksak. Vi var rätt mätta och nöjda av resan och det kändes bra att det blev en riktig familjetripp. Vi drog hemåt vid 17.30-tiden. Behöver jag säga att vi var trött och slut imorse? ;-)
Jag fick släpa min trötta kropp ur sängen klockan 7.15 imorse...men det var det värt!!

Älskar er min underbara familj!!!

Publicerad: klockan 23:55:00.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0