Vi har ingen smitta..
men läkarna misstänker att Tindra fått mask. Vilket innebär att man måste "sanera" hela sitt hem, särskilt sovrummen. Eftersom maskarna lägger ägg så kan det hamna i sängkläder (vilket gör att man måste byta sängkläder ofta), i damm, i husdjurens päls osv osv. Dessutom behövdes hela familjen medicineras då det är väldigt smittsamt. Det svåraste har varit att få i Tindra medicinen då barnens var flytande, hon spottar och fräser så den far ut överallt. Medicinen är röd till färgen och den går inte bort om den kommer på tex toalettgolvet..har jag märkt. Svaga ljusa rosa fläckar återstår.

Mask smittar genom livsmedel etc. Tex om dom ätit köttfärs som inte varit ordentligt tillagad kan dom få mask.

Ska kolla på apoteket idag om det finns suppar, det skulle ha varit det absolut bästa. Annars får jag ringa till vårdcentralen eller sjukhusrådgivningen och be om en annan medicin.

Nu ska jag ge barnen en smörgås...vi har käkat tomtegröt här. =)

Vi låg länge idag och startade morgonen lugnt med att kika på den nya filmen Tingeling...den var så mysig.



Publicerad: klockan 11:27:32.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0