Dagens middag.
Idag åt vi Kycklingsallad till middag här, det blev baguette till. Försökte locka Tindra länge med fjärilsmakaroner och till slut åt hon upp i ett enda nafs! Vår tjej är svårflörtad när det kommer till mat..hon vägrar äta köttfärs tex! Jättejobbigt. Det är svårt att veta hur man ska gå tillväga då jag absolut inte tror på att tvinga henne till något?! Nej hon måste själv vilja. Jag tror det är viktigt att barnen lär sig att lyssna till sig själva redan som liten. Självklart måste man sätta gränser och inte tillåta allt men man ska aldrig undertrycka barnets vilja.

Det var så gott med Kycklingsallad, jag känner att sedan vi börjat ätit nyttigare och skött om oss lite bättre så mår jag mycket bättre i kroppen. Jag känner att jag mår otroligt bra av att träna, bara på dessa få ggr som jag hunnit träna nu så känner jag mig ändå starkare än innan, det kan bero på att jag redan nu känner att jag har mer energi. Även om jag just för tillfället är otroligt TRÖTT...inatt somnade jag inte förrän 2-3 och så har det varit i ett par veckor nu, så det är väl inte konstigt att man är trött kanske. Särskilt med tanke på att man kliver upp tidigt på morgonen.

Nu ska barnen in i duschen och sedan är det läggdags här.

Publicerad: klockan 18:36:32.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 20:43:24.
Postat av: zandra
Inte hittat någon än som tar henne iaf. Men absolut, hon är världens goaste hund. Så jäkla fin och livsglad! Så det känns sjukt tråkigt. Dagen har vart rolig :) Hare fint.
Postad: klockan 21:50:12.
Postat av: Emma-Lisa
Tack, va rar du är^^

Så kul att du tar dig tiden att gå och träna och visst ger det snabba resultat! Dessutom tror jag att dte är mkt psykiskt också, man blir glad av att träna och då är man beredd att ge det där lilla extra ;)

Krama om!!
Postad: klockan 09:13:28.
Postat av: Maja
Tror som du, ingen ide att tvinga.

Min 4,5 åring har aldrig tyckt om kyckling eller kött och för några veckor sen som genom ett trollslag så bara åt hon..jag tror att om de är vana att det står på bordet så smakar dom rätt som det är. Fast man kan ju inte gilla allt, det gör ju inte ens vuxna:)
Postad: klockan 09:57:15.
Postat av: Louise
Victor har alltid vart allätare och duktig med maten, men en dag bara slog det över ingenting smaka eller va intressant, han är aldrig hungrig längre. Kan det ha med ålder och göra? Han har varken tid eller ro att sitta still och äta.



Vi bor just nu i karlstad, men är sugen på att röra på oss, men vi trivs bra här. Vi har familj och vännerna här. Var i sverige befinner ni er?
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0