Feng Shui.
Jag gillar Feng Shui och det som det går ut på. Att leva i harmoni med allt runt omkring sig! Jag tror på detta och tycker det är spännande att se om det funkar?! Om man aldrig testar så vet man juh inte.

Jag började för ungefär ett halvår sedan, rensa ur här hemma. Kastar allt som inte används, det som bara ligger och samlar damm. Jag gör mig till och med av med presenter som jag inte gillar, gamla saker som väcker dåliga minnen och så vidare. Allt sådant ger dig negativ energi. Samma sak om du planerar att göra om något hemma och aldrig sätter igång med det, så tar det negativ energi av dig. För omedvetet finns det kvar i ditt huvud och plågar dig lite.

När jag rensade ur och fixade här hemma så märkte jag av en del mindre saker, kanske är det sådant som skulle hänt iallafall, eller är det tack vare att jag rensat ur en massa dålig energi här hemma? Det kan jag aldrig veta. Men det jag däremot vet är att man som människa oftast mår sämre av oordning och oreda och att nära man städat och gjort fint hemma så mår man oftast bättre.

Jag gillar utmaningen dessutom i att man skulle kunna påverka sitt eget liv till en viss del. Att man genom att hålla rent i sin kärleksbagua lyckas hålla kärleken levande och passionerad! Att man kan införa vissa färger eller saker i baguerna som ger positiv effekt! Att Yin & Yang lever i harmoni med varandra.

Någon fler än mig som intresserar sig för detta?!



Publicerad: klockan 17:32:14.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 17:52:57.
Postat av: emily
har faktiskt aldrig tänkt på det, hmm.. men det kanske stämmer det där att man får harmoni genom en viss möblering osv. Kanske värt att testa?



Åh jaa idag kom ja hem vid 15 och har nu suttit ute i solen i två timamr och läst! Så mysigt.



Tycker det är grymt drygt med att folk gör fel med kassan och bankningen, sen idag va det någon som GLÖMT att banka de 3 senaste dagarna. Jag förstår inte hur man kan glömnma de? Argh.



vad har ni gjort idag??



kramar
Postad: klockan 18:09:29.
Postat av: Karin (Albins mamma)
Ja det är jättejobbigt och svårt. När man inte vet hur luften är och så också. Man vill varken klä för kallt eller för varmt.

Vad gör ni idag då? :)
Postad: klockan 19:00:50.
Postat av: £lli£
Tror absolut på att energier påverkar oss mer än vi tror! har aldig trivs bättre sedan vi flytta och inredde efter det ( ja..så gott det gick )



Det e ju värt att testa!! jag tyckte det funka;))
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0