En dag i köket.
Idag har jag stått i köket nästan hela dagen. Först gjorde jag och Adrian Hallongrottor, dom blev goda men såg inte riktigt ut som dom brukar göra. ;-) Och sedan städade jag undan och så kom Tindra in och vi gjorde Kärleksmums tillsammans. Direkt efteråt satte jag igång med middagen. Gjorde kyckling och klyftpotatis med lite Tzatsiki och Sallad till. Helt sjukt gott!! Alex tyckte det var en smaksensation så det var nog rätt bra betyg. Ibland lyckas man.. ;-)

Klyftpotatisen var den godaste jag ätit på länge och vi testade ett nytt recept idag.
Här är receptet.

Klyftpotatis
225 grader ca 20-25 min

Ingredienser

8 stora potatisar (mjölig)
1 msk olivolja
2 msk olja
2 vitlöksklyftor
1 tsk timjan
1tsk rosmarin

Skala och klyfta potatisen och förkoka den i ca 3-5 min. Häll av vattnet. mortla timjan och rosmarin. Häll olja, olivolja, vitlök,timjan, rosmarin och potatisen i en fryspåse. skaka påsen så allt blandas, häll ut potatisen i långpanna och sprid ut den. tillsätt eventuellt lite mer olja innan den stoppas i ugnen.

Det är ungefär vad vi gjort idag och nu ligger man i sängen och är helt slut, det märks redan att kroppen inte orkar lika mycket längre. Får ont i fötterna då man står en hel dag.. och det gjorde man juh jämt då man jobbade. Men det är bara att känna efter vad kroppen orkar och vill nu. =) Alex rensade ur vårt garage lite idag, han var iväg med lite skräp till fyndlagret och kom hem med lite pengar. Inte mycket men så skönt att slippa sakerna som ändå bara ligger därute och skräpar.

Nu ska jag kika på lite mer tv här och fortsätta vila!

Publicerad: klockan 20:36:07.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 23:34:46.
Postat av: Amanda
Nej, men på change! du borde göra praktik hos oss:D
Postad: klockan 10:18:14.
Postat av: Rebecca
Vad mysigt med bakning.

Här hemma har det bara blivit en herrans massa pajer av alla bär vi plockat nu under sommaren.



Ha en strålande dag!
Postad: klockan 10:58:28.
Postat av: Amanda
Men du har ju också bakat massor:)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0