2009 - Inte riktigt mitt år.
Vi har konstaterat att detta inte är mitt år. Förutom bebis i magen så har det varit ett jobbigt år. Jag påbörjade min Graviditet med att begrava min farmor, jag kommer att avsluta graviditeten med att begrava min mormor. Det är tungt! Jag har varit lite bortskämd ska tilläggas..jag har haft alla mina far och morföräldrar kvar i livet tills nu. Men jag tycker gott och väl att jag kunde fått behålla dom lite till. Det är otroligt jobbigt att förlora människor som står en nära. Jag är inte bitter, men jag sörjer.

Jag är dessutom väldigt tankspridd..imorse till exempel var barnen hungriga till frukost så jag gjorde gröt och sedan blev det smörgås till..för mina barn tar detta en stund att få i sig. Dom sitter och pratar och filosoferar och det är nästan så man får räkna med att det tar dom 1 timme och en kvart innan dom är klar. Så vi blev såklart sen till dagis. När vi kommer ut så möter vi dagis som är på väg till skogen, jag har helt glömt bort, tror inte ens jag läst detta någonstans att dom skulle till skogen idag klockan 9.30.

Jag skämdes även om det gick bra och jag fick åka till dagis, klä barnen och sedan åka tillbaka till skogen med dom. Men samtidigt så kan jag inte klandra mig själv heller, jag har mycket i huvudet nu, dessutom är jag gravid, jag glömmer saker hela tiden nu känns det som.

Idag har jag suttit hos mormor..pratat med mina morbröder. Jag har en känsla av att mormor endast väntar på mamma nu. Hon är på väg upp ifrån Örebro och är nog framme om en timma eller så. ♥ Min lilla kära mormor! ♥

Nu ska vi laga middagen klart här och så ska jag umgås med mina fina barn, jag åker nog upp ikväll igen kanske. Om jag hinner...



Publicerad: klockan 16:44:14.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 01:07:23.
Postat av: freja
jobbigt att behöva begrava människor som man håller kära.. men tänk såhär: du har iaf dina föräldrar i livet? :)
Postad: klockan 23:57:36.
Postat av: Anna
Tänkte på det du sa att 2009 inte varit ditt år. Jag har också tänkt så om 2009. Men jag börjar mer och mer fundera i just denna stund jag skriver detta. Det är motgångarna som får oss att utvecklas och finna andra vägar så kanske är det just de svåra åren man får genomleva som är ens bra år. År fyllda av prövningar som får oss att tillslut blomma ut och finna något nytt. Alla år är våra egna. Finns ett fint ordspråk som lyder: Älska livet som det är.
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0