Förlossning på egen hand?!
Tittar på kanal 5 nu och det är ett program som handlar om mammor som vill föda sina barn på egen hand, helt och hållet, utan en barnmorska närvarande. Och nu känner jag mig nästan upprörd över detta program. Jag tycker att det är egoistiskt! Tänk om någonting går fel, antingen för mamman eller barnet, vad gör dom då? Vem hjälper dom om dom blir så dålig att dom inte kan ringa ambulans?

Jag kan till viss del förstå dom som föder hemma med en barnmorska även om det inte är något jag själv skulle välja. Men att inte vilja ha någon hjälp alls?! Hur vågar man utsätta sitt barn för den faran, det handlar inte längre bara om en själv. En tjej har även valt bort allt som har med sjukvården att göra, hon har gjort allt själv.

Det känns riktigt hemskt att titta på detta...jag hoppas att det går bra för alla barnen!
Vad tycker ni om detta??


Publicerad: klockan 21:47:19.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 22:42:12.
Postat av: Tess
om man fött barn innan å allt gick bra så ökar ju chanserna för att det ska gå åt samma håll men aldrig att jag skulle våga ge mej på något sådant...

å tack för kommentaren i bloggen....

min stora flicka har ju detta med fast i väldigt allvarlig form hon kommer ju inte igång av sej själv så man får typ starta om henne... å jag blir lika rädd varje ggn... men hennes första anfall kom när hon va 2 år han e bara 6 mån å se han försvinna i ens famn e ingen hit...
Postad: klockan 23:58:21.
Postat av: Emma
Kolla mitt senaste inlägg och lägg en komentar om vad du tycker om idominläppar på fjortonåringar.
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0