Vilken riktigt jobbig dag.

Imorse var en trött morgon, jag vaknade av att jag frös hemma hos svärmor, det visade sig att hennes panna stängt av. Så jag drog på mig långkalsonger, strumpor och tjockstrumpor och kröp ner under duntäcket och somnade om. När jag vaknade lite senare var det bara att kliva upp och sätta igång. Vi skulle försöka slå lös handbromsen på Annas bil, hon och jag, ensamma. Så vi slog och svor och slog lite till, fick inte lös den. Dessutom fungerar inte fläkten i hennes bil. Men vi packade den så full vi bara kunde eftersom vi skulle förbi fyndlagret med lite utrensat. Sedan började vi den 10 mil långa resan emot sundsvall. Anna började ganska omgående känna att något kändes knepigt då hon bromsade.

Ca 1½ timme senare stelfrusna (eftersom värmen i bilen inte funkar) i sundsvall så sprang jag in till försäkringskassan och pratade med dom, så nu på fredag kommer jag äntligen få pengar. Det var välkommet, inte en krona har jag kvar.

Sedan drog vi vidare till fyndlagret som var nästa anhalt, vi fick säkert packa in hälften tillbaka in i bilen igen. Då var vi ganska less och tänkte stanna på Erikshjälpen innan vi åkte hem. Vi var superkalla och frös enormt. Så kommer vi en bit till och sedan slutar bromsarna fungera näst intill helt, vi blev stående på en mack. Det kom en kille ut och hjälpte oss...iskallt ute och ingen värme i bilen.

Vi fick köra ca 30 km/h hemåt oss...så börjar framrutan imma igen, när vi väl kom hem fick vi vänta ytterligare 10 minuter innan Peter kom med en nyckel så vi kunde komma in. Barnen grät då för dom frös...jag frös men gjorde allt för att värma dom små. När vi kom in blev det filtar och mys. Och nu ska vi snart äta middag... jag är helt slut efter denna dag.

Dessutom fyller JULIAN år idag,,,,GRATTIS JULLE!!!



Publicerad: klockan 17:19:51.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0