Galopperande hästar??
Jag måste juh bara skriva ner detta för denna natt har varit helt otrolig. Inatt vaknade jag till runt 4 tiden då Alex kom och kröp ner bredvid mig i sängen, han hade suttit och spelat med Julian hela natten. Iaf så hade jag svårt att somna om, vi har fönstret öppet i vårt sovrum då det är så varmt. Så ligger man och försöker somna och så hör jag att det låter som att det kommer hästar och går emot asfalten utanför. Jag trodde jag skulle bli tokig, och sa till Alex : Men nu får folk ta och ge sig, man kan väl inte rida igenom ett bostadsområde klockan 4 på morgonen!?

Alex kikar ut genom fönstret och ropar : "Johanna, det går 2 helt fria hästar härute"
Hahaha...trodde knappt det var sant. Det var en bil som åkte sakta efter dom och vi antog att det kanske var ägarna som försökte fånga in dom. Alex gick ut och drog ut soptunnan då det skulle vara tömning idag.

Då hör vi dom ropa, "Vad fan ska vi göra, det är hästar här!"
Det var alltså några grannar från längre ner på gatan.. Jag klädde mig och gick ut, då var Alex redan borta och pratade med dom andra. Och medans jag går bort emot dom så kommer hästarna springandes emot dom, killarna (förutom Alex) sprang som tok! Jag kunde knappt hålla mig.. Men det syndes att hästarna var nervösa. Och jag ville inte gå fram ifall dom skulle bli rädda.

Ena hästen ställde sig och sket i grannarnas trädgård, och då hade jag svårt att hålla mig för skratt. För alla sov juh och tänk nästa gång dom ska klippa gräset, "Vem fan har lagt hästskit i vår trädgård?" Hahaha...det skulle jag vilja se.

Vi ringde såklart polisen som inget kunde göra, trots att hästarna var rädda och galopperade i vårt bostadsområde.. en stund senare galopperade dom iväg och vi såg dom försvinna, utan att kunna gjort något. Lite jobbig känsla då.



Publicerad: klockan 23:31:36.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 10:56:12.
Postat av: Sandra
Haha fan va häftit ;) MEn kan endå vara farligt om dom blir nevösa eller verkligen rädda :/ Bra att inga barn var ute iallefall dom som berukar vara så nyfikna..
Postad: klockan 16:42:27.
Postat av: Lina
Men fan va konstigt, varför kunde inte polisen göra nått då? Hjälpa till på något sätt tycker man, men de var väl för upptagna med att dra in skattepengar med laser... ;P
Postad: klockan 17:09:12.
Postat av: Angen & Algot
haha..du drömde inte då=)

fan va sjukt!
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0