Gatufestvecka..
Denna vecka är Gatufest vecka i Sundsvall. Tyvärr blir Gatufesten sämre och sämre för varje år, sämre artister osv. Eller är det jag som blir äldre? Nåja, i år hoppas jag på att kunna gå åtminstone en dag då jag har fått biljett av min fina make. Han jobbar där hela veckan och jag påpekade hur fuskigt det är att bara han får gå och se alla kändisar och jag ska sitta hemma som en gravid säl. Vips så fick jag biljett i min hand..jag måste ha blivit berikad med den bästa mannen! Han fattade trots att jag körde kvinnoprat, dvs inte säga rakt ut vad man vill. ;-)

Igår badade vi hela dagen...fine...jag låg på stranden och nöjde mig med att bada fötterna. Kallt i havet! Men jag hade det bra där på filten under parasollet. Läsandes Aftonbladet, varje sida sög jag in.

Idag då, jo idag åkte Alex iväg på förmiddagen med siktet inställt på Tandläkaren, stackarn skulle äntligen dra ut sin tand som han gått och gruva sig för. Han kom hem 1 timme och 40 minuter senare, ont ont ont...tyckte synd om honom och sa åt honom att försöka vila. Tandläkaren ville egentligen att han skulle vara hemma från jobbet imorgon, men det gick icke att få karln till det. Jag har vägt små kissarna som går stadigt upp i vikt, bra dom får tillräckligt med mat. Söta som små bär är dom oxå... Oh My! Mys mys mys. Kommer fler bilder då dom är lite större.

Jag då, jag växer..ser mest småtjock ut nu tycker jag själv. Det syns liksom inte riktigt att man är Gravid men alla tröjor är helt plötsligt så otroligt tight och svår att få att räcka över magpartiet. Lånade Alex tröja en dag då jag inte hittade en enda ren tröja som täckte magen (den är inte så stor som det låter) och då ropar barnen för full hals inför halva dagis, "Men mamma varför har du pappas tröja?" Så nu vet alla det.

Dagens roligaste idag måste ha varit då jag hör Glassbilen på gatan..tänkte att jag skulle ut och köpa lite glass, kanske kan lindra Alex mun oxå. Min son är hos en kompis på gatan och leker men helt plötsligt så jagar han GLASSBILEN och skriker desperat " MAMMA MAMMA, VI MÅSTE STOPPA DEN.." Inte bara en utan ca 10 ggr. Försökte hyscha åt honom så alla andra som oxå skulle köpa glass inte trodde att den faktiskt skulle åka ifrån oss. ;-) Det var några som fick sig ett gott skratt inklusive GLASSBILSFÖRAREN som skrattande klev ur och frågade om han jagar Glassbilen ofta?!

Glass fick vi med oss in och sedan var dom nöjd.
Nu ska jag strax lägga mig..är trötter! Sov sött...






Publicerad: klockan 23:23:30.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 08:20:34.
Postat av: Maria
Skönt å höra att det inte är bara jag som är en badkruka..



Men gullige Adrian, inte lät när man tror att glassbilen bara ska köra förbi:-)



Kan verkligen tänka mig att de små kisseungarna är hur söta som helst!



Kram
Postad: klockan 08:46:58.
Postat av: Emma-Lisa
Sv: Tack för tipset, Johanna! Fanns ju jättemånga där, man glömmer liksom att kika in på asos emellanåt. Fast de jeansen som jag tyckte var riktigt snygga låg upp mot 1000-2000-lappen. sinnessjukt hur mkt kläder kan kosta! Tacka vet jag HM och GT ;P

Hur går det med kattungarna då? blir så avis som har så mkt sött hemma hos dig nu^^

Min helg var jättehärlig, min pappa fyllde år så jag åkte upp även denna helg, har solat och badat, åkt båt och varit med mina brorsbarn :)

ang gatufesten så har jag faktiskt aldrig varit där :S jag är nog den enda i norrland känns det som, som inte varit på gatufv:en!!

Skas du gå ngt själv?
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0