Barnets säkerhet vs. Angelsound?
Jag var enormt sugen att köpa en Angelsound, en apparat där du kan lyssna på ditt barns fosterljud i tid och otid. Jag tänkte att det vore mysigt att ha längre fram och kanske spela in och skicka till dom man känner. Men så har det i bakhuvudet grott en annan tanke, hur bra är denna apparat?! För barnet alltså..kan det verkligen vara så himla bra att använda den där? Hur bra är det för mig? Om jag inte hittar igen barnets hjärta så kommer juh jag att bli helt uppjagad och orolig över den lilla. Jag kommer inte få någon ro i kroppen.

Och idag läser jag i tidningen att dom inte är så bra att använda. Man utsätter barnet för en viss risk, en viss strålning från apparaten. Så nu bestämde jag mig, det blir INGEN sådan för mig. Min nyfikenhet får fortsätta tills den dag jag får se det lilla knytet.

Med hopp om att allt går bra... <3



Publicerad: klockan 17:15:03.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 08:53:34.
Postat av: Emma-Lisa
Oj här var det omgjort - Va fint det blev! ang angelsound så håller jag helt och hållet med dig. Tanken är ju helt underbar, men vad vet man om apparaten egentligen(?) Klok kvinna ;)

Allt väl med dig annars, va gör din goa familj i helgen? Krama om
Postad: klockan 08:58:48.
Postat av: Johanna
Är det snart bäbisdags kanske? :)



Jag håller också med dig om angelsound.. Tänk vad man skulle bli förstörd om man inte hittade igen hjärtljuden.. Det är ju även dom man ser fram emot att lyssna på, på mvc-besöken :)



Ha en bra helg!



Kram
Postad: klockan 17:02:12.
Postat av: Josefine
Grattis till graviditeten. Vilken vecka är du i?

Jag har också funderat på det där med angelsound men vill inte riskera något så jag får helt enkelt låta det vara. =)



Lyckat till med graviditet och allt. =)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0