Aurorabesök.
Nu är vi hemma igen både jag och barnen. Vid 13.30 var vi på sjukhuset jag och A för ett möte med Aurora barnmorskan, som för övrigt var väldigt bra. Vi diskuterade förra förlossningen och lade upp en förlossningsplan.

Så detta bestämdes:

* Vi ska åka så fort värkarna sätter igång. (Detta pga mina snabba förlossningar)
* På en gång då vi kommer in ska man lägga antingen EDA eller Spinal för att det ska hinnas med.
* Dom får inte göra hål på fosterhinnorna innan jag fått smärtlindring.

Detta känns otroligt skönt att ha bestämt. Jag har väldigt snabba men INTENSIVA förlossningar och därför är det bra att planera det såhär. Värkarna blir som en enda lång värk.

Annars konstaterade hon att jag är som gjord för att föda barn. Både jag och gubben skrattade då vi vet vilket kaos det kan bli på förlossningen. ;) Särskilt då föderskan lägger sig och vägrar andas pga smärtan.

Fick lite tips på hur vi ska träna här hemma för att få mer kontroll över själva öppningsskedet, hur man låter kroppen följa med i smärtan istället för att känna den där paniken då man får så ont att allt bara känns för j*kligt.

Innan vi gick så sa Barnmorskan att hon hoppades att hon skulle jobba då vi kommer in då hon gillar snabba förlossningar.. :) Vi får väl se framöver. ;)

Genast kändes allt så mycket verkligare..vi ska få en till knodd..om en sisådär 8 veckor, +-2! :D



Publicerad: klockan 17:18:17.
Arkiverad under: Graviditet

Kommentarer
Postad: klockan 18:07:28.
Postat av: Cissi
Vad skönt med ett besök som gick så bra och att ni lagt upp en plan. Man kan inte vara nog förberedd. Hoppas att ni får en mysig kväll! Kramar Cissi
Postad: klockan 18:47:44.
Postat av: MammaMaria
Skönt att det gått bra :) Nyfiken på vad du fick för tips agående förvärkarna?
Postad: klockan 20:00:38.
Postat av: Jossan
Vad skönt att det gick bra =)



Och vissa har ju tur med snabba förlossningar!

Våra förlossningar har tagit drygt 100 timmar sammanlagt...

Med P låg jag inne drygt 52 timmar och med L nästan 48 innan det behagade komma någon bebis...



Ska vi någonsin ha fler barn blir det planerat snitt om jag ska överleva! =P
Postad: klockan 10:01:20.
Postat av: Maria
Vad skönt att ni har fått lagt upp en förlossningsplan!



Hoppas att ni alla mår bra för övrigt.



Kram Kram
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0