En Pause?
Jag behöver en pause just nu känner jag. Hjärnan går på högvarv hela tiden, ingen vila ingen ro. Skulle vara så skönt att få gå ut med Alex en kväll, äta god mat på restaurang, gå på bio, hålla handen och mysa. För att sedan sova ut tillsammans en morgon.

Men det går juh inte, iaf inte nu. Vi har ingen som kan ta hand om Adrian, ingen som lärt sig sprutorna, osv. Jag börjar bli lite smått stressad inför förlossningen och att vi måste "lära" någon som kan vara med barnen när det är dags. För det är otroligt svårt att planera en förlossning när man inte vet när det sätter igång?! Vem/Vilka ska lära sig?

Dessutom är det juh inte direkt läge just nu då hans blodsocker inte alls är med på noterna. Skulle behöva få till det lite stadigare innan vi börjar lära upp någon. Vi har pratat om att barnens farmor ska få lära sig, då hon är hemma så kanske hon kan vara här några dagar i samband med BF och sedan om bebis inte kommit kanske barnen kan följa med henne hem några dagar?! Men man kan juh inte garantera att bebis kommer till dess heller så någon fler måste nästan lära sig.

Dags att laga middag...jag känner mig sjukt oinspirerad av matlagning just nu. Antar att det är för att jag är trött och slut som jag känner så. Någon som har lust att komma hit och laga oss lite middag? ;)

Publicerad: klockan 16:11:46.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 16:44:33.
Postat av: Michael Jackson - Minnesblogg
Ha en trevlig kväll! :)
Postad: klockan 17:11:55.
Postat av: Nicklas
SV: Ja, visst är han! Han är min hjälte som hjälper mig genom vardagen! :)
Postad: klockan 17:25:54.
Postat av: Jossan
Min lillebror har diabetes och det var lite krångligt första tiden men idag fungerar det jättebra för honom :) Det löser sig ska du se! Han har nu en "pump" som är väldigt lätt och smidig så han slipper sprutorna :)
Postad: klockan 18:14:58.
Postat av: Nicklas
SV: Haha, ja barn är rätt roliga när det gäller sånt. Likadant dom som skriker och är ledsna över en spruta som dom ska få i armen, men efteråt skrattar åt saken och säger att det där var väl ingen fara. Det brukar tyvärr bli jag som lagar maten eftersom jag jobbar så konstiga tider som jag gör och hon har ett vanligt 10 till 18 jobb. Lite synd då man inte gillar sin egen mat lika mycket som andras! :)
Postad: klockan 18:17:47.
Postat av: dess
jo det går framåt förutom våran skitförkylning/influensa vad det nu är vi dragit på oss. är less på mina tankar bara som kommer o går



Önskar jag hade mer erfarenhet av sprutor då hade ja kommit o varit barnvakt direkt
Postad: klockan 18:39:43.
Postat av: Louise
sv: tack för din kommentar, min kompis verkar inte vilja ha någon hjälp och det spelar ingen roll vad man säger men hon verkar alltid glad utanför t.ex. i skolan.
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0