Första dagen ensam.
Idag är Alex tillbaka på jobbet igen och det är första dagen ensam hemma på länge, med två barn. Det är första dagen jag är ensam sen Adrian fick diabetes, och det är med blandade känslor. Det har varit skönt att ha Alex hemma samtidigt är det skönt att det blir lite vardag här igen. Tidigare har alla dagar snurrat i ett enda virrvarr.. Idag vet jag att det är måndag.

So far so good...kan man samanfatta dagen hitintills. Vi klev upp i tid i morse och barnen var aningen piggare än tidigare mornar, dom somnade 21.20 igår! För oss är det tidigt då dom haft en vana av att somna 22.30-23.00 om kvällarna de sista månaderna. Och vi har väl mer eller mindre försökt ändra detta beteende men igår tog vi itu med det på "riktigt". Inga halvdana försök längre. Och det gick juh rätt okej. Vi vill helst att dom ska sova åtminstone en timme tidigare än igår så vi kämpar vidare.

Jag har hunnit med mig rätt bra här hemma, så skönt. Lunchen i rätt tid och sedan hann jag fixa matlåda åt Alex också som han fick då han kom hem med bilen åt oss. Sedan åkte jag förbi Apoteket och hämtade ut papper på hur mycket vi har kvar att hämta ut där samt lite nya kanyler och teststickor då det nästan är slut här hemma. Köpte även med mig lite kompresser och koksalt så jag kan rengöra Alex sår på tummen ikväll..det såg inte bra ut imorse.

När vi kom hem tillagades mellanmål av Adrian och Tindra alldeles själva, jag fick bara titta på. Adrian fixade även sina stickor och sedan testade jag honom..blodsockret låg bra. :) Medans barnen fikade så passade jag på att hoppa in i duschen. Ska alldeles snart ta på oss skorna och åka iväg till Dr Björn på sjukhuset. Dags för första återbesöket..jag är lite nervös över att åka ensam då han "testar" oss lite emellanåt. Tex frågar om hur vi tycker blodsockret sett ut då och då för att se så vi tänker rätt! Mycket bra, men ett litet stressmoment för en gravid redan virrig person. ;)


♥ Våra vackra barn... ♥

Publicerad: klockan 14:29:09.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0