Fredag..igen!
Imorse var det släpande fötter upp ur sängen klockan 8..stick i armen och stick i benen klarades av relativt snabbt. Barnen hoppade i kläderna och sedan blev det frukost. Vid 9, gick vi ut genom dörren. Adrian skulle iväg på gympa med 5-årsgruppen och jag skulle följa med och "hålla" koll på grabben. Det gick utmärkt. Dom lekte skeppsbrott och svansjakt, jag kom ihåg båda lekarna från min egna gymnastiktid..hur roligt som helst juh! :) Blev nästan sugen att hoppa runt och gympa lite men som tur var, för fogarna så satt jag stilla! Sedan gick vi tillbaka och Adrian låg bra i socker, okej kanske lite högt men hellre det än för lågt.

På förskolan blev det blodsockerstick och sedan insulinspruta innan jag gick hem. När jag kom hem så satte jag fart och försökte få tag på vår Diabetessköterska och efter mycket slit och 3,5 timme senare fick jag tag på henne! Hon är verkligen superbra, så nu ökade vi på insulinet lite till kvällen här och får se om det gör underverk?! Håll tummarna är ni gulliga. ;) Så nu blir det upp på nätterna ett tag framöver för att ta prover och se så han ligger bra och inte blir för låg istället.

Nu inväntar vi kvällen och kvällsfikat här, sedan har jag lovat Adrian POPCORN och mys framför en film i sängen.. tänk vad härligt att kunna ge honom popcorn och veta att det åtminstone inte kommer påverka blodsockret!

Dagisdagen har gått finfint...
jag är glad över det! Han har legat fint i blodsocker och direkt efter lunchen fick dom varsin glass på dagis..trots detta hade han utmärkt socker till mellanmålet.




Publicerad: klockan 18:10:33.
Arkiverad under: Diabetes

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0