Leona Lewis - Run.
Sitter och lyssnar på denna låt här och myser, den är wonderbar! Skrålar med och funderar på om maken kommer be mig vara tyst eller låta mig skråla?! ;) Verkar som att jag får skråla bäst jag vill.. :P

Idag gick vi till dagis 9.30. Jag stannade kvar till 11.40 ungefär då sprutorna var tagna, då gick jag hem. Ska hämta dom små om en halvtimma..Adrian är så duktig och jag är så stolt över mina fina duktiga barn! Denna vecka ska fröknarna ta blodsockret på dagis och nästa vecka ska dom få börja ta insulinsprutorna och jag ska stå brevid och kolla på. Känns lite läskigt att lämna över sin son sådär i någon annans händer och då gillar jag verkligen dessa fröknar, dom är superbra alla 3. Men just att man måste lita på att någon annan kan göra detta, när man gör det själv är juh en helt annan sak, eller när Alex gör det, han litar jag på till 100%. Men när det kommer till andra runt omkring oss..då känns det genast lite osäkrare.

Igår hade det gått superbra för honom på dagis iaf..blodsockret låg bra då dom hade varit ute och lekt och jag kom dit lagomt till mellanmålet, sedan gick vi hem vid 15-tiden.

Alla barnen är nyfikna och står gärna runt honom då han ska ta sprutan och vill titta på. Det är något som Diabetessköterskan gett som råd, att vi inte ska gå undan med honom då han ska få sprutorna utan istället låta dom andra se och Adrian får visa vad han måste göra varje dag.

Fröknarna är så imponerade av honom, han är verkligen superduktig och berättar hela tiden för fröknarna hur dom ska göra, vilka inställningar sprutan ska stå på osv.. Sedan har dom även en fusklapp vilket är skönt både för dom och oss. Men Adrian är en hejjare på att veta hur man ska göra med allt och oftast fixar han alla sprutorna själv.







Publicerad: klockan 13:12:06.
Arkiverad under: Diabetes

Kommentarer
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0